Лайфхаки
0

10 міфів про зимові шини, в які час перестати вірити

Користь зимових шин давно доведена і не повинна піддаватися сумнівам. Однак досі в середовищі автомобілістів побутують різні міфи про їхню експлуатацію. Причому вірять у них не тільки новачки, а й бувалі профі. Розповідаємо про найпоширеніші помилкові твердження.

 

1. Взимку можна їздити і на літніх шинах

Літні шини щільніші й тугіші

Це помилка, яка може стати причиною серйозних неприємностей. Насправді літні та зимові шини відрізняються за безліччю пунктів. Насамперед – складом гумової суміші. У матеріалі для зимових покришок міститься більше каучуку, ніж для літніх.

Такі шини не перемерзають за низьких температур. Залишаючись м’якими та еластичними, вони забезпечують надійне зчеплення з обмерзлими і слизькими поверхнями. Плюс, під час їзди вони прогріваються, що також покращує їхні властивості для утримання контакту з дорогою. Крім того, зимові покришки відрізняються матеріалом каркаса, рельєфним малюнком протектора.

Літні шини роблять більш щільними і тугими, щоб матеріал не розм’якшувався під час спеки. Крім того, у складі покришок міститься менше каучуку. Тому літня гума швидко дубіє на холоді, стаючи ще твердішою. У результаті шини втрачають здатність тримати контакт із дорогою.

Ще одна відмінність полягає в особливостях протектора. Літні шини не призначені для їзди по слизькій поверхні. Протектор здатний протистояти лише акваплаванню. На ожеледі він марний.

Таким чином, їздити взимку на літніх шинах вкрай небезпечно, оскільки неможливо передбачити поведінку автомобіля на слизькій поверхні. Крім того, використання таких покришок негативно позначається на комфорті та економічності. Збільшується витрата палива і гучність, погіршується амортизація, прискорюється знос гуми.

 

2. Головне – досвід, а не шини

Крім досвіду, на дорожню ситуацію впливає безліч різних факторів

Багато водіїв переконані, що безпека на дорозі залежить виключно від стажу водіння. Мовляв, якщо досвіду немає, то жодні найякісніші шини не врятують від ДТП.

Дійсно, безпека руху значною мірою залежить від навичок водіння. Але на дорожню ситуацію впливають різні чинники: дії інших водіїв, стан полотна, форс-мажорні обставини тощо. З багатьма небезпечними ситуаціями допомагають справлятися численні системи контролю і помічники водія. Але вони не здатні захистити від усіх небезпек.

Шини – єдина частина автомобіля, що безпосередньо контактує з дорогою. Від виду і стану шин залежить стійкість і зчеплення з поверхнею. Правильно обрана і встановлена гума знімає частину ризику з водія, оскільки забезпечує надійний контакт з дорогою.

 

3. На повному приводі можна їздити без зимової гуми

Їзда на передньопривідному автомобілі

Якщо на автомобілі стоять літні шини, то від повного приводу мало що залежатиме, особливо під час їзди ожеледицею або заметеній снігом дорозі. Тому в холодну пору будь-якому автомобілю необхідні зимові шини. Вони дають більш надійний контакт з дорогою і тим самим підвищують безпеку руху.

 

4. Зимові шини мають бути ширшими за літні.

Шина стандартної ширини є оптимальною незалежно від пори року

Теоретично це правильно: що ширша шина, то більша контактна пляма. А отже, краща стійкість і керованість.

Але на практиці це твердження не працює. Численні тести розрекламованих широких шин показали, що автомобіль на них гірше слухається водія. Тому оптимальний варіант – шини стандартної ширини.

 

5. Зимові шини заборонені в Європі

Відсутність зимової резини карається штрафом у країнах Європи

Це твердження виникло через те, що не всі водії розрізняють шиповану і зимову шину. Дійсно, в деяких країнах ЄС є заборона, але тільки на шиповані шини. А в більшості країн водії зобов’язані їздити на зимових шинах. В іншому разі – великий штраф.

 

6. Можна обійтися парою зимових шин, якщо поставити їх на одну вісь

Зимові шини потрібно встановлювати на всі колеса

Якщо в цьому переконані, то одного разу можете сильно розчаруватися. У ПДР немає згадки, що такий варіант можливий. А це означає, що зимова гума має бути встановлена на всіх колесах.

 

7. На зимових шинах без шипів можна їздити цілий рік

Зимова гума м'якша й еластичніша за літню

Фрикційні шини розроблялися виключно для експлуатації в холодну пору. Тому не варто їх використовувати за високих температур – насамперед, через склад матеріалу. Зимова гума сама по собі м’якша та еластичніша, ніж літня. А за високих температур сильно нагрівається і ще більше розм’якшується, що погіршує керованість автомобілем.

Перегрів також сприяє прискореному зносу шин. Протектор стирається швидше, ніж взимку. А під час їзди на високій швидкості шини можуть і зовсім лопнути.

Ще одна небезпека використання зимових шин влітку – подовження гальмівного шляху в середньому на 4 метри. Неможливість швидко зупинити машину також не сприяє безпеці.

Ну і вишенька: зимові шини збільшують витрату палива влітку. Тому ідея заощадити на зміні шин – так собі. Зимова гума зітреться за кілька спекотних місяців, і до холодів доведеться купувати новий комплект.

 

8. Зимові шини коштують надто дорого

Істотної економії при відмові від зимових шин не вийде

Кожен, хто бажає стати автовласником, має бути готовим до регулярних витрат на нові комплекти шин. Однак не всі водії вважають за необхідне витрачатися на зимову гуму, вважаючи її невиправдано дорогою.

А між тим, вартість літніх шин ненабагато дешевша за зимові. Тому істотної економії не вийде. А якщо не поскупитися і придбати якісний комплект, то він прослужить не один рік. Крім того, зимова гума менше зношується в холодну пору, ніж літня, і тому економить паливо.

Так що як не крути, а зимові шини купувати необхідно. А якщо ціна здається непідйомною, то краще купувати гуму завчасно, не чекаючи перших заморозків.

 

9. Шиповані шини не працюють на ожеледі

Шиповані шини добре тримають контакт із зимовою дорогою

Є думка, що шипи на морозі сильно тверднуть і перестають справлятися з проколюванням льоду. Дійсно, таке може трапитися. Але тільки за екстремально низьких морозів і на сильній ожеледі. Однак мало кому на думку спаде сильно розганятися і різко гальмувати в таких умовах. Та й екстремальні морози трапляються не щороку.

Тому твердження про марність шипів не можна вважати доведеним. Навпаки, такі шини зарекомендували себе з кращого боку, оскільки добре тримають контакт із зимовою дорогою.

 

10. Шипована шина швидко лисіє на асфальті

При плавній їзді шипи не зітруться і прослужать дуже довго

Багато водіїв скептично ставляться до купівлі шин з шипами, вважаючи їх марними на асфальті. Мовляв, шипи швидко відлітають, тому покупка – гроші на вітер.

Насправді це твердження помилкове. Річ у тім, що шиповану гуму розроблено для їзди в різних умовах. Зокрема і по асфальту.

А щоб вона не вийшла з ладу завчасно, треба дотримуватися кількох правил. Насамперед, потрібно заздалегідь підготувати шини до експлуатації. Для цього їх треба обкатати перед початком сезону. А потім під час їзди не допускати різких стартів, перестроювань і гальмувань. Тобто, дотримуватися плавної їзди. Тоді шипована гума не зітреться завчасно і прослужить весь запропонований виробником термін експлуатації.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що буде якщо їздити на зимових шинах влітку

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню