Лайфхаки
0

10 головних помилок водія, які можуть швидко вбити будь-який “автомат”

Якщо захоплюватися екстремальною їздою, возити важкі причепи або буксувати на бездоріжжі, таке навантаження не витримає жоден “автомат”. Ремонт АКПП ніколи не був дешевим, а зараз через проблеми з доставкою запчастин став ще дорожчим. Тому кожному водієві важливо, щоб “автомат” служив якомога довше. Розповідаємо, як не “вбити” коробку завчасно і максимально продовжити термін її експлуатації.

 

1. Стартувати або рухатися в екстремальному режимі

Для "здоров'я" АКПП краще різко не стартувати

Якщо різко втиснути обидві педалі в підлогу, а потім різко відпустити гальмо, то машина зірветься з місця з пробуксовкою, ревом і димом з-під коліс. Видовище ефектне, а дія небезпечна.

Річ у тім, що гідротрансформатор під час такого старту зазнає екстремальних навантажень. Робочі рідини швидко закипають, передаючи тепло коробці. У підсумку вона перегрівається. А рідини через високі температури втрачають робочі властивості і перестають виконувати свої функції.

Крім того, під дією жару руйнуються пластикові деталі та компоненти блокування гідротрансформатора.

Якщо часто стартувати подібним чином або захоплюватися дрифтом, то “автомат” дуже швидко зруйнується. Доведеться шукати заміну. Якщо не можете відмовитися від екстремального стилю, тоді краще пересісти на автомобіль з механічною або роботизованою коробкою, в якій стоїть не гідротрансформатор, а спортивне зчеплення.

 

2. Буксувати на бездоріжжі

При частих пробуксовках "автомата" надовго не вистачить

Автоматичні коробки вкрай чутливі до пробуксовки, оскільки призначені для їзди рівними дорогами та асфальтом. Конструктори, знаючи про вразливість механізму, заклали певний запас міцності. Тому разове пробуксовування може пройти безболісно. Але якщо часто їздити складною місцевістю, буксувати в багнюці або снігу, “автомата” надовго не вистачить.

Якщо ж автомобіль загруз, то витягувати його з полону потрібно правильно. Насамперед не можна швидко і часто перемикати передачі з переднього ходу на задній, розгойдуючи автомобіль. Також шкідливо довго буксувати в надії намацати тверду опору і виїхати з пастки.

У цьому разі краще підкласти під колеса дошки, гілки або стовбури дерев, салонні килимки або брезент. Або попросити когось із оточуючих виштовхнути машину з пастки.

 

3. Ігнорувати правила буксирування

При використанні АКПП необхідно дотримуватися правил буксирування

Ще не так давно водіям рекомендувалося дотримуватися правила “50х50” під час буксирування. Згідно з ним, автомобіль можна було тягнути на швидкості не більше 50 км/год на відстань 50 км. Але це стосувалося старих машин із першими моделями автоматів.

Сьогодні умови стали жорсткішими, оскільки коробки стали не тільки більш досконалими, а й вразливими. Тепер слід дотримуватися правила “30х30”: швидкість – до 30 км/год, відстань – не більше 30 км. А для деяких автоматів і це заборонено. Їхні виробники дозволяють тільки перевезення на евакуаторі.

Річ у тім, що коли двигун вимкнений, насос не подає робочі рідини в коробку. Коли автомобіль їде на буксирі, елементи коробки провертаються практично всуху, без змащення. Це призводить до прискореного зносу і виходу з ладу.

Буксирувати автомобіль треба з дотриманням правил: на невеликій швидкості і на малу відстань. Якщо вас просять узяти на буксир інший автомобіль, то спочатку порівняйте його з розмірами і масою своєї машини. Можна погоджуватися, якщо вони опинилися в одній ваговій категорії. Інша справа – позашляховик чи інший великий автомобіль. Взявши його на буксир, ви ризикуєте перегріти і зламати свою коробку.

 

4. Возити важкі причепи

Машини з АКПП не розраховані на важкі причепи

Міські хетчбеки та кросовери з автоматичною коробкою не розраховані на перевезення вантажів. Транспортування важкого причепа створює додаткове навантаження на механізм, якого він може не витримати. Особливо якщо часто їздити з причепом, перевозити вантаж на великі відстані або в складній місцевості.

 

5. Перемикати передачі на ходу

Для перемикання передачі потрібно дочекатися зупинки машини

Багато водіїв поспішають зробити маневр і тому не чекають повної зупинки. Навіть якщо автомобіль майже зупинився і вже трохи котиться, такі дії можуть спровокувати поломку деталей. Спочатку пошкодиться механізм блокування вала, потім клапани гідравліки.

Щоб цього не сталося, перемикайте передачі, коли автомобіль повністю зупинився.

 

6. Рушати без прогріву

Прогрівання мотора перед початком руху

Не варто забувати, що не тільки двигун, а й коробка потребує розігріву. Влітку достатньо пари хвилин, щоб мотор дійшов хоча б до 20 градусів, взимку – довше. Та й одразу стартувати на великій швидкості не треба. Краще рушати потихеньку, кілька кілометрів їхати на малій швидкості. Коли рідина в АКП розігріється до 50-90 градусів, тоді можна прискорюватися.

Якщо одразу стартувати, не чекаючи прогріву коробки, то можуть пошкодитися елементи гідроблока і сальники.

 

7. Не міняти масло

Заміна масла в АКПП

Багато водіїв часто забувають, що міняти потрібно не тільки моторну оливу, а й трансмісійну. Згодом його рівень знижується, а властивості погіршуються. У результаті деталі коробки сильніше труться, перегріваються. Це прискорює знос “автомата” і наближає необхідність ремонту.

Експерти радять періодично міняти масло, навіть якщо виробник на цьому не наполягає. Оновлювати його потрібно через кожні 60 тис. км пробігу. А якщо автомобіль пройшов понад 100 тис. км, то інтервал варто скоротити до 30-50 тис. км.

 

8. Ігнорувати зміну роботи “автомата”

Неполадки в "автоматі"

Сучасні пристрої – складні й доволі надійні механізми. Однак і вони з часом починають барахлити. Неполадки зазвичай проявляються уповільненою дією, нехарактерними звуками або посмикуваннями. Поява будь-якої такої ознаки – привід насторожитися. Краще одразу звернутися в автосервіс, щоб виявити причину підозрілої поведінки. Тоді більше вірогідності розв’язати проблему на ранньому етапі і обійтися заощадити на ремонті.

 

9. Завжди вмикати N при зупинці

Перемикання коробки в нейтральний режим

Режим нейтраль допомагає економити паливо і не перегрівати коробку. Але якщо його вмикати під час будь-якої зупинки, це може нашкодити фрикціонам. Річ у тім, що під час переведення положення N у режим D змушує їх щоразу замикатися. Тим самим прискорюється знос деталей.

Це не означає, що потрібно повністю відмовитися від нейтралі. Фахівці радять переходити на нього під час тривалої зупинки – наприклад, перед залізничним переїздом або в серйозному заторі. А ось вмикати на пару хвилин перед світлофором не варто.

 

10. Неправильне паркування на ухилі

Використання "ручника" в автомобілі з АКПП

Залишаючи машину на парковці, багато водіїв переводять коробку в режим “Р”, ігноруючи стоянкове гальмо. Якщо стоянка розташована на нерівній місцевості, то відмова від ручника може зашкодити коробці. У цьому разі все навантаження кузова припадає на фіксатор вала “автомата”. З плином часу він слабшає, зношується і починає прослизати. У результаті витягують дроти, що тягне за собою проблеми з електрикою.

Тому на парковці з ухилом завжди використовуйте ручне гальмо. Причому треба спочатку затягнути його, а потім вже переводити автомат у положення “Р”.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як правильно прикурити авто від іншої машини або акумулятора: кроки та поради

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню