Довгі роки існування Радянського Союзу іномарка для багатьох громадян вважалася недосяжною мрією, а їздили на них зовсім одиниці. Однак мало хто знає, що в історії СРСР був епізод, коли машини західного автопрому мали всі шанси з’явитися на дорогах, причому у цілком незвичайному вигляді – як машини для міліції. Ось тільки ця ідея так і залишилася нереалізованою, проте історія зберегла для нас свідчення і про сам задум, і навіть про те, які саме іномарки могли б їздити Радянським Союзом з мигалками на даху.
Почалася ця незвичайна, але маловідома сьогодні історія у грудні 1973 року – саме тоді відбулася перша офіційна презентація продукції концерну BMW у Радянському Союзі під керівництвом особисто голови правління компанії Еберхардта фон Кюнхайма. Захід виявився настільки успішним, що відразу після неї кілька модифікацій представлених автомобілів та мотоциклів, які експлуатувалися західними поліцейськими, були придбані в СРСР, поки що для проведення «дорожніх випробувань».
Імовірними кандидатами серед іномарок, які могли поповнити автопарк міліції були два автомобілі – BMW 2500 (E3) та BMW 520i (E12), а також три патрульні мотоцикли – BMW R60/6, BMW R75/6 та BMW R90/6. Точна кількість куплених машин залишилася невідомою, проте їх було не менше десяти, адже в СРСР залишилися як мінімум по два екземпляри кожної моделі. На той момент не було досягнуто жодних домовленостей щодо довгострокового співробітництва, адже машини спочатку потрібно було перевірити, тому радянська влада просто викупила всі автомобілі, які привезли на презентацію.
Машини були досить передовими на свій час: наприклад, швидкісні характеристики та показники маневреності деяких придбаних моделей були вищими, ніж у будь-якого радянського автомобіля того часу. А ось зовнішній вигляд постаралися максимально пристосувати під решту машин: спочатку вони працювали в класичній жовтій міліцейській колірній гамі, а згодом вона змінилася на білу.
Заради справедливості, варто відзначити, BMW були не єдиними і навіть не першими іномарками, які закуповувалися для радянської міліції: так, почала цю традицію ще в 1967 модель Ford Galaxy Wagon, а після неї протягом більше двадцяти років були поставлені різні модифікації Audi, Mercedes-Benz, Dodge, Ford, Nissan, Opel, Renault, Рorsche, Tatra та Volvo.
Ось тільки жодного довгострокового договору між Радянським Союзом і капіталістичними автоконструкторами так і не було укладено, хоча з BMW планували домовитися навіть про розгортання двох виробництв – двох ліцензійних заводів – перший мав виробляти двигуни BMW для «Волг», а другий – мотоцикли також німецької марки. По суті, єдиним продовженням співпраці було придбання ще кількох BMW E28 та BMW E34 у другій половині вісімдесятих років минулого століття.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як в СРСР створювали найшвидші автомобілі ВАЗ для КДБ