Цікаві факти
0

«Ведмедка»: для чого між колесами машини потрібний такий дивний механізм

Ведмедка

Між колесами деяких вантажних автомобілів можна побачити досить дивне металеве пристосування, яке нагадує чи то маленьке колесо, чи то барабан, чи взагалі якусь шестерню. Для чого воно потрібне і які функції виконує?

Ведмедка може бути корисною.
Ведмедка може бути корисною.

Як можна було здогадатися, загадкове пристосування називається «ведмедка». Ось тільки таке прізвисько йому дали в народі у водійському середовищі. Правильно дивна штуковина називається “привід Робсона”. Застосовується ведмедка головним чином на тих магістральних тягачах і вантажівках, які не використовують колісну формулу із заднім і середнім (якщо він є) ведучими мостами, а використовують колісну формулу лише з середнім ведучим мостом. Таке «дивне» на перший погляд технічне рішення застосовується виробниками вантажівок для здешевлення.

Коліщатко крутиться, коліщатко допомагає.
Коліщатко крутиться, коліщатко допомагає.

Проблема полягає в тому, що машини тільки із середнім ведучим мостом значно втрачають у прохідності. Насамперед різниця помітна на бездоріжжі. Проте проблеми у вантажівки можуть з’являтися і на «цивілізованій» дорозі, наприклад, у зимовий час при високому рівні снігу. І тут на допомогу дешевим вантажівкам і приходить наш сьогоднішній герой – привід Робсона. Ставиться такий механізм в кількості однієї штуки з кожного боку машини. Все, що робить спеціальне колесо – здійснює передачу моменту, що крутить, від колеса до колеса. Таким чином ведмедка помітно підвищує ходові якості машини.

Потрібна не на всіх вантажівках.
Потрібна не на всіх вантажівках.

Помилкою було б думати, що привід Робсона створювався спеціально для бюджетних вантажівок. Насправді спочатку він мав військове застосування. Робили його для підвищення прохідності армійських вантажівок і всюдиходів. Довгий час ведмедка використовувалася тільки в армії, а також у сфері рятувальних, наукових та розвідувально-геологічних робіт. Дійсно широкого поширення серед цивільних вантажівок цей пристрій так і не отримав з тієї простої причини, що він їм не потрібний. Левова частка комерційних вантажних машин на сьогоднішній день все ще оснащується блокуваннями диференціалу та мостів, що виконують по суті ті ж функції.

Може серйозно допомогти.
Може серйозно допомогти.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо англійці приварювали до своїх танків гусениці, які бовталися ззаду.

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню