Цікаві факти
0

Що за труба стирчить із вікна кабіни тепловоза, якщо у нинішніх локомотивах пічне опалення не використовується

Що за труба стирчить із вікна кабіни тепловоза, якщо у нинішніх локомотивах пічне опалення не використовується

Людині, далекій від залізничної справи, складно зрозуміти, чому в XXI столітті у тепловозі з вікна кабіни машиніста виглядає труба від печі, як у старі часи. Звичайно, виникає логічне питання, що стосується безпосередньо опалювальної системи. Як правило, всі припущення виявляються помилковими.

Зрозуміло, що локомотиви нашого часу не працюють на пічній системі опалення. Всі вони обладнані калориферами, електричними або водяними, а нові моделі ще й кліматичними системами, що дозволяють обігріти скло та охолодити повітря, коли температура висока. У ряді випадків у локомотивах присутні мікрохвильові печі та холодильники.

 

1. Звідки пічна труба

Щоб не замерзнути під час перегону локомотива, у кабіні тимчасово встановлюється буржуйка

Насправді рішення це стандартне і діє воно у разі пересилання локомотивів у нефункціонуючому стані, так званих «холодних», зокрема, що тільки вийшли з конвеєра і переганяються із заводу в холодну пору року. Локомотив супроводжується спеціальною бригадою. Людям у ньому (а він у цей період не опалюється) доводиться жити іноді цілодобово, доки не прибудуть до кінцевого пункту призначення. Щоб не замерзнути та обігріти кабіну, встановлюють на тимчасовій основі буржуйки.

 

2. Навіщо потрібен провідник у холодному неробочому локомотиві

Щоб тепловоз прийшов у справному стані та повним комплектом техдокументації, за ним закріплюють супроводжуючого машиніста

За відсутності можливості відправлення кількох локомотивів, що пересуваються без вагонів, іноді їх ставлять у поїзди, що йдуть у потрібному напрямку. Прибути до пункту призначення вони мають у укомплектованому та справному стані з повним комплектом техдокументації, запчастин та спеціальних інструментів, інвентарю. Тому і закріплюються за локомотивом супроводжуючі особи (машиністи, помічники машиністів), до обов’язків яких входить здача об’єкта в тому стані, в якому він був прийнятий.

 

3. Де відпочивають супроводжуючі під час перегону

У робочому локомотиві спальне місце для машиніста не передбачено, у разі холодної перегонки можна облаштувати тапчан.

Коли локомотив працює, бригада немає права на сон у робочий час. Але якщо він «холодний», то й вимоги інші. Тому разом із буржуйкою тимчасово в кабіні встановлюються нари або тапчани.

 

4. Що робити у разі хвороби провідника під час дороги

Якщо провідник захворів у дорозі, тепловоз відчіплюють від загального складу та поміщають у глухий кут

Якщо така неприємна ситуація сталася, провідник зобов’язаний на найближчій по дорозі залізничній станції через чергового або начальника станції вимагати, щоб локомотив відчепили від загального складу і помістили в глухий кут. Самому ж йому потрібно відвідати поліклініку з метою отримання медичної допомоги і водночас повідомити ситуацію в депо або на завод, надіславши повідомлення відповідного змісту.

 

5. Чому для обігріву не можна встановити автономну сучасну піч

По-перше, у цьому немає потреби. Щоб скористатися обладнанням кілька разів за весь час експлуатації локомотива, витрачати величезні кошти немає сенсу. Та й ризик того, що незабаром цю піч просто знімуть і заберуть для використання у власних цілях, дуже великий. Відповідно до інструкції, після прибуття на місце супроводжуючий зобов’язаний здати поїзд в депо і буржуйку, попередньо очистивши її від нагару.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому в одних гелікоптерів встановлені шасі-колеса, а в інших – полози

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню