Сьогодні на ринку автомобільних комплектуючих можна знайти найрізноманітніші витратні матеріали. Наприклад, свічки також можуть бути іридієвими і платиновими. Однак, відмінність таких виробів від звичайних не завжди очевидна. В очі впадає тільки ціна, що сильно зросла. При цьому кожен автомобіліст хотів би зрозуміти, чи взагалі є сенс розщедрюватися заради таких «дрібничок»?
Конструктивно всі свічки запалювання – це абсолютно ідентичні вироби. За своєю суттю це електроди в керамічному ізоляторі. Незважаючи на свою відносну простоту, саме свічки є одним із найважливіших компонентів системи запалювання. І саме їх починають підозрювати першими, коли двигун улюбленої «ластівки» починає стартувати вже не так бадьоро і впевнено, як раніше. А все тому, що будь-яка свічка запалювання в міру експлуатації зношується.
Звісно, свічки відрізняються форм-фактором. Однак, головна відмінність між різними виробами криється в тих матеріалах, з яких вони виготовлені. І насамперед це стосується матеріалів з яких виготовлені електроди свічок. Все тому, що головний позитивний електрод поступово оплавляється і стає непридатним. Саме з цієї причини автомобілістам рекомендують міняти свічки хоча б кожне друге технічне обслуговування. У «звичайних» свічках головний електрод найчастіше виготовляється із відносно дешевого матеріалу – нікель-хрому. Прослужити такий може залежно від параметрів двигуна від 10 до 30 тисяч км пробігу.
Навіть 30 тисяч пробігу – це не так вже й багато, тому крім «звичайних» свічок з часом з’явилися «просунуті» з набагато довговічніших і водночас дорогих матеріалів. Найяскравішими представниками таких витратних матеріалів можна вважати іридієві та платинові свічки. Як уже можна було здогадатися, дорогі платина та іридій використовуються при створенні того самого центрального електрода. Щоправда, виготовляють електрод не повністю з цих металів. У переважній більшості випадків з іридію та платини створено лише невелике напилення на кінчику.
Платинові свічки при напиленні в 0.9-1.2 мм здатні витримувати майже вдвічі більшу температуру – до 1700 градусів за Цельсієм і служать як наслідок вдвічі довше – до 60 тисяч км пробігу. Іридієві свічки при напиленні в 0.5-0.7 мм витримують температуру до 2500 градусів і служать до 100 тисяч км пробігу. Електроди з іридієм зашкодити особливо складно. Звідси й настільки висока ціна свічок. Чи є сенс купувати їх? Більшості автомобілістів цілком вистачить і звичайних свічок. Платинові та іридієві свічки хороші в тому випадку, коли людина їздить дійсно дуже багато, а також у тих випадках, коли для заміни свічок через конструктивні особливості авто доводиться розбирати половину моторного відсіку. Також слід зазначити, що через дуже збільшений термін роботи, такі свічки економлять паливо. Нехай і в невеликій кількості.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати які фари краще встановити – галогенні чи світлодіодні, і чим одні кращі за інших