Автомобіль “Жигулі” ВАЗ-2103 став покращеним варіантом “Копійки”. Машина багато в чому повторювала батьківський дизайн Fiat 124 Special. Модель випускалася з 1972 до 1984 року. Експортувалася до країн Заходу під назвою Lada 1500. А у 1970-х оновлений дизайн для «Трійки» розробила відома на весь світ компанія Porshe.
Люксова «Копійка»
На ВАЗ-2103 встановлювали двигун потужністю 75 к.с., який розганяв машину від 0 до 100 км/год за 19 секунд. Оздоблення салону «Трійки» досить сильно відрізнялося від «Копійки». Салон став просторішим, а на панелі з’явився годинник, датчик тиску масла та тахометр. Пластикові накладки майже повністю сховали голий метал. Додали шумоізоляцію та тканинні килими. За весь час випустили 1304899 автомобілів.
Версія від Porsche
Держкомітет з науки та техніки СРСР у 1975 році допоміг ВАЗу укласти трирічну угоду про співпрацю ВАЗу з фірмою Porsche. На це планували витратити 1,5 млн. дойчмарок. За цією угодою німецькі інженери спільно з «вазівцями» займалися створенням нового двигуна, який працює на бідній паливно-повітряній суміші. Запустили проєкт “Гама”, він же ВАЗ-2108. Крім того, у Porshe запропонували і свій варіант дизайну рестайлінгу ВАЗ-2103. Передбачалося, що він прийде на зміну «Трійки».
Німецький варіант інтер’єру та екстер’єру «Трійки» втратив весь хром, за який так любили і люблять цю модель. Бампери стали пластиковими, забарвленими у колір кузова. Переробили панель приладів, замінили рульове колесо. Незважаючи на те, що співпраця з Porsche виявилася досить плідною, запропонований ними варіант саме цієї моделі до серії так і не пішов. На ВАЗі на той час вже була готова до виробництва модель 2106.
Але все ж таки німцям вдалося впровадити свій варіант дизайну Жигулів. Компанія Deutsche Lada випустила ВАЗ-2105 – власну модифікацію Lada Nova Spezial – це звичайна «П’ятірка», але з аеродинамічним обвісом, яка помітно змінила зовнішність автомобіля.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому «Запорожець» мав підвищену прохідність