Дуже часто механічна коробка передач сприймається як щось дуже міцне, надійне та невибагливе. Особливо на тлі сучасних автоматичних коробок. Хоча в подібній точці зору є зерно істини, багато автомобілістів таки переоцінюють можливості «механіки», через що роблять цілу низку серйозних помилок, що неминуче призводять до поломки трансмісії.
1. Шкідливі звички
Існує цілий набір шкідливих навичок, які гублять механічну трансмісію. Перша і найбільш поширена – це манера постійно або довго тримати руку на важелі перемикання передач. Це призводить до того, що вилки вимкнення отримують додаткове навантаження, а значить швидше і заношуються.
Друга поширена шкідлива звичка – це схильність не до кінця вичавлювати зчеплення автомобіля. Це в свою чергу змушує синхронізатор коробки взаємодіяти з куди більшими навантаженнями, що призводить до стрімкого скорочення ресурсу механічної трансмісії.
Зрештою, третя серйозна помилка – це звичка утримувати ногу на зчепленні. Шкідлива вона тим, що водій сам не помічає, як перевантажує вижимний підшипник «кошика». У результаті ведучий диск зчеплення дуже швидко зношується.
2. Корисні поради
Є дві важливі рекомендації, яких слід дотримуватися всім операторам механічної трансмісії. По-перше, масло в коробці все-таки потрібно міняти, незважаючи на рекомендації виробника. Заміна рідини в МКПП проводиться в середньому кожні 120 тисяч км. Необхідна вона через те, що масло неминуче втрачає свої властивості, у тому числі через вбирання вологи та пилу.
По-друге, настійно не рекомендується знижувати швидкість за допомогою часткового вичавлювання педалі зчеплення. Водії дуже люблять зловживати цим прийомом, особливо при подоланні всіляких нерівностей на дорозі.
3. А що з приводу прогрівання?
А ось популярні твердження про те, що механічну коробку передач в холодну пору року потрібно прогрівати – це не більш ніж поширена помилка. Насправді спроби прогріву трансмісії у мороз – невиправдана справа. Досягти потрібної температури без поїздки все одно не вдасться. Якщо ж коробка «на холодну» працює дуже туго, то правильним рішенням буде термінова перевірка масла, а саме рівня його в’язкості.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого деякі автомобілісти заливають масло в пороги машини