Зима – важкий час не тільки для людей, а й для техніки. Автомобілі зазнають великих навантажень через морози, ожеледицю та снігопади. Але особливо шкодять їм солі та реагенти, якими комунальники щедро посипають дороги. Протидіяти їм можна тільки своєчасним і правильним доглядом. Розповідаємо, як захиститися взимку від шкідливих реагентів.
Чим посипають дороги
У багатьох країнах від реагентів відмовилися в ім’я екології. Сніг просто прибирають і вивозять, а найслизькіші ділянки посипають кам’яною крихтою. У наших умовах такий метод поки що не прижився. Тому комунальні служби продовжують засипати дороги протиожеледними засобами.
Найчастіше використовують суміш із піску та технічної або харчової солі. Такий засіб – найдешевший для комунальників і найбільш небезпечний для автомобілів. Пісок, що летить з-під коліс машин, дряпає днище та інші частини машини. А сіль вступає в реакцію з металом, пластиком або гумою, починаючи їх руйнувати.
Інші протиожеледні засоби діють також доволі жорстко, оскільки також містять солі. Причому вони є навіть у найдорожчих рідинах. Просто використовуються різні види речовини та їхні комбінації.
Найчастіше до складу протиожеледних засобів включають солі соляної кислоти, мурашиної, кальцієвої, а також солі калію і магнію. Всі ці речовини завдають шкоди автомобілю. Галіт активно роз’їдає ЛФП, розчин солей кальцію псує покришки, а біодор створює умови для появи або посилення іржі.
Роль солі в корозії
Окисленню металу сприяють вода та кисень. Взимку волога майже не випаровується з поверхні елементів, тому створюються сприятливі умови для корозії. А коли підключається сіль, то процес посилюється багаторазово. Річ у тім, що механізм утворення корозії – електрохімічний, а сіль є природним електролітом.
Коли сіль потрапляє на вологий метал, відбувається руйнування оксидної плівки й утворення галогенідів заліза. Ці речовини відокремлюються від металу, оголена поверхня контактує з сіллю. У результаті швидкість іржавіння збільшується.
Крім того, в зимовий час швидкому поширенню корозії сприяють подряпини та відколи, які з’являються на автомобілі від ударів щебеню, гальки, льоду та піску. Щойно оголюється метал, на нього одразу ж потрапляє волога і вода, і процес корозії запускається.
Способи захисту автомобіля від солі та реагентів
У боротьбі з агресивними речовинами застосовуються фізичні та хімічні способи. Кожен з них може використовуватися окремо, але найкращий ефект буде, якщо застосовувати їх комплексно.
1 Бризковики та підкрилки
За законом, бризковики мають бути на кожному автомобілі. Але в реальності ними користуються не всі водії, тому їхні автівки обливають солоною кашею не тільки себе, а й інших учасників руху.
А тим часом, якщо встановити бризковики, вони захистять пороги і нижню частину кузова від реагентів, що летять з-під коліс. Тим самим зменшать потрапляння їдких речовин на свій автомобіль. Плюс зроблять його чистішим.
Ще одна вразлива зона, яка згниває швидше за інших – колісні арки. У них постійно набивається сніг із реагентами, які під час танення заповнюють усі тріщинки та роз’їдають матеріал. Тому фахівці радять очищати ці місця після кожної поїздки сніговими дорогами. А щоб туди менше проникало бруду і солі, краще встановити підкрилки.
2. Антикорозійна обробка
Захист антикором є найкращим варіантом на сьогоднішній день. Особливо для автомобілів “у віці”.
Щодо нових машин, то тут думки експертів різняться. Одні вважають, що така обробка не потрібна, оскільки антикорозійний захист наноситься ще на заводі. А інші переконані, що додатковий шар антикору ніколи не буває зайвим.
На користь останнього твердження говорить те, що багато автовиробників намагаються заощадити на антикорозійному складі. Наприклад, раніше було прийнято покривати спіненим поліуретаном весь кузов. А тепер його застосовують тільки для захисту зварних швів і окремих вразливих ділянок. Тому багато сучасних автомобілів швидко починають гнити. Так що антикорозійна обробка завжди буде корисною. Головне, не забувати її робити в теплу пору року, а не з настанням холодів.
Ще одна перевага нанесення антикору – підтримання залишкової вартості транспортного засобу на належному рівні. При регулярному догляді зберігається цілісність ЛФП і кузова, і машина виглядає доглянуто. А значить, власник зможе отримати більше грошей під час продажу на вторинному ринку.
3. Вінілова плівка
Якщо не хочете морочитися з поліроллю, можна просто обклеїти весь автомобіль плівкою. Хоча вініл використовують переважно для тюнінгу, він також виконує захисну роль, тож вбереже машину від пошкоджень та іржі.
Обклеювання – процедура доволі дорога і копітка. Тому її краще доручити професіоналам. В іншому разі під погано наклеєною плівкою з’явиться корозія, яка непомітно для власника руйнуватиме автомобіль.
4. Поліроль
Багато водіїв упевнені, що наводити блиск потрібно тільки перед літнім сезоном. А між тим, взимку поліроль набагато корисніший автомобілю. Річ у тім, що лакофарбове покриття на сучасних машинах дуже тонке – близько 90-100 мікрон. Через це воно легко травмується під час експлуатації. Взимку подряпини і відколи з’являються особливо часто. У них одразу потрапляє сіль або реагенти, і починається процес корозії.
Крім того, іржа може з’явитися через неякісні кріплення декоративних елементів і молдингів. Як правило, їх встановлюють за допомогою кліпс. Згодом кріплення слабшають і розбовтуються. Швидко протирають тонкий шар фарби, і в цьому місці починається іржавіння.
Запобігти корозії допомагає поліроль. Засіб створює на поверхнях щільну плівку, яка захищає проблемні місця від впливу солей і агресивних речовин протиожеледних сумішей.
Нанести поліроль можна в автосервісі або своїми руками. Досить придбати відповідний засіб, а потім ретельно обробити ним пороги і нижню частину кузова. Після такої операції поверхні будуть покриті плівкою, і дорожні реагенти не зможуть нашкодити автомобілю.
Також варто подбати про фари. У зимовий період вони особливо сильно вкриваються тріщинками від льоду, піску і солі. Через це мутніють і тьмяно світять. Для обробки скористайтеся спеціальним засобом для фар.
5. Вибір стоянки
Може здатися, що взимку краще залишати машину в теплому гаражі або паркінгу. Але насправді це вірний спосіб прискорити корозію. У теплому приміщенні залишки снігу і льоду розтануть, і вологість у гаражі підвищиться. А тепло і вологість – ідеальні умови для корозії. Плюс сіль, яка прискорює окислення металу. У результаті машина почне гнити швидше, ніж під час нічної стоянки просто неба.
Знизити ризики можна тільки одним способом. Перед тим, як ставити машину в гараж, очищайте її від снігу та льоду. Або вимкніть опалення в гаражі, щоб не було перепаду температур.
6. Мийка
Фахівці радять у зимовий період частіше мити автомобіль. Найкраще – безконтактним способом. При ручному митті складно дістатися до потаємних місць, а при безконтактній мийці вода подається під високим тиском. Сильний натиск вимиває весь бруд і сіль із важкодоступних зон.
Головне, стежте, щоб працівники ретельно промивали пороги, колісні арки та бризковики.
7. Захист пластикових і гумових елементів
Від реагентів страждають не тільки лакофарбове покриття і метал. Їдкі речовини псують також деталі з пластику та гуми. Захистити від пошкоджень можна за допомогою силікону. Причому мастило вбереже не тільки від солі та реагентів, а й від негативного впливу низьких температур.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати 10 міфів про зимові шини, в які час перестати вірити
➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!