Багато автовласників стикалися з неприємною проблемою – нерівно працюючим двигуном. А її головна підступність у тому, що причин такої напасті може бути величезна кількість.
Нестійка робота бензинового мотора може фіксуватися і тільки під час прогрівання, і виключно “на гарячу”, і під час натискання на педаль газу, і взагалі в будь-яких режимах. Найчастіше винуватцем такої поведінки двигуна стає або якийсь із датчиків, що вийшов з ладу, або “фокуси” системи запалювання. Зламаний датчик зазвичай виявляють без додаткових “танців з бубнами”: до машини на СТО підключають діагностичний комп’ютер, і програма швиденько виявляє “слабку ланку”. Замінили – поїхали.
Коли ж із датчиками все нормально, підозра падає на систему запалювання. Зазвичай для початку йдуть тупим, але дієвим шляхом – міняють свічки. Не допомогло? Ось тут-то і починається “засідка”. Котушки, високовольтні дроти, наконечники свічок запалювання – у потенційних винуватців одразу купа деталей. Основна проблема з електрикою – її постійне бажання потекти не туди, куди треба. І коли це відбувається, ми говоримо про коротке замикання, інакше іменоване як “пробій”.
Виявити ініціатора клопоту за допомогою комп’ютерної діагностики найчастіше можна лише приблизно: “чудить” ось такий-то циліндр двигуна. А на якій саме ділянці електричного кола, що до нього веде, мають місце зазначені “чудеса”, сказати буває складно. Замикає “не туди” в проводі? Або в свічковому наконечнику? Або у високовольтній котушці “пробій” спостерігається?
Такого роду дилему електрики часом вирішують за рахунок власника автомобіля: пропонують йому по черзі придбати дроти, наконечники, котушку, які потрапили під підозру… У підсумку у водія на руках залишається кілька нових, але абсолютно не потрібних йому запчастин.
Але просунуті ремонтники вміють економити гроші клієнта. Для цього застосовується простий лайфхак, заснований на тому факті, що силікон не проводить електрику і вважається хорошим ізолятором. Припустимо, під підозру потрапив високовольтний дріт. Беремо і обробляємо його силіконовим спреєм – хоч мастилом, хоч відновником еластичності гумок дверей на цій же основі, неважливо. А потім запускаємо мотор.
Якщо перебої в його роботі зникли – отже, ми знайшли “шкідника” – шляхом його тимчасової електричної ізоляції від навколишнього світу за допомогою “силіконки”. У разі, коли перебої нікуди не поділися, обробляємо нашим диво-спреєм наступний компонент системи запалювання. Знову запускаємо мотор і дивимося на результат. Виявлена за таким алгоритмом неробоча деталь замінюється (тільки вона одна!), і нестабільна поведінка двигуна відходить у минуле.
Метод робочий, але вимагає застереження: електроізолюючі властивості силіконового покриття дуже недовговічні – хвилин 30 максимум. Після закінчення цього терміну його плівка сходить з обробленої поверхні завдяки своїй високій плинності. Саме тому “вилікувати” назавжди проблему із запалюванням з її допомогою не вийде.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як правильно прикурити авто від іншої машини або акумулятора: кроки та поради
➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!