Навіть за зовнішнім виглядом американські сідельні тягачі доволі сильно відрізняються від тих, що використовуються в Старому Світі. Тут тобі і довжелезний капот, і величезна кабіна, нерідко доповнена здоровенним житловим модулем. А ще багатьом громадянам напевно мав би впасти в око великий зазор між кабіною тягача і місцем кріплення причепа. Чому на вантажівках США він саме такий?
Великий зазор між кабіною і причепом у американських сідельних тягачів стає особливо добре помітним у тих випадках, коли машина не обладнана житловим модулем. Утім, навіть із ним у деяких моделей рама все одно виглядає дуже довгою. Про те, навіщо саме потрібен такий величезний зазор, на просторах мережі існує безліч припущень. Нібито зроблений він чи то для безпеки, чи то для зручності водіння, чи то для можливості встановлення того самого житлового модуля. Останнє найближче до дійсності, проте все ще їй не відповідає.
Довга рама в американських сідельних тягачів робиться саме такою справді для встановлення, але тільки не житлового модуля, а бортового кузова. Іншими словами, вся справа в уніфікації. Для виробника набагато вигідніше робити такі тягачі, які зможуть працювати і як звичайні вантажівки, і як сідельні тягачі. У США машину з довгою рамою можна перетворити з довжелезного автопоїзда на звичайну міську розвізну вантажівку за 3-4 години. Спеціально для цього в конструкції багатьох машин ще з заводу передбачені вже готові розетки необхідні для шлангів і електроніки.
Як приклад візьмемо який-небудь великотоннажний вантажний автомобіль Peterbilt 379, що випускався з 1987 по 2007 рік. Свого часу неймовірно популярна модель “класичного” сідельного тягача США. Найчастіше на фотографіях 379-ий з’являється як сідельний тягач. Однак, на базі цієї ж рами існує і 379-ий самоскид. При цьому довга рама дає змогу за необхідності встановлювати на машину не тільки бортовий кузов, а й додаткові осі. Так, якщо сідельний тягач Peterbilt 379 має тільки три осі, то самоскиди Peterbilt 379 найчастіше оснащено додатковою 4-ою, а іноді ще й 5-ою.
А щодо житлових модулів у тягачів, то це лише “приємне доповнення” у вікні можливостей, яке відкрилося при використанні довгої рами. Початковий задум виробника довгої конструкції був саме в уніфікації вантажівок.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про квартири на колесах, або як американські далекобійники облаштовують свій побут