Причини, через які водії зволікають з перевзуванням зимових шин на літню бувають різні. У когось немає часу заїхати на шиномонтаж, а комусь шкода грошей на другий комплект шин. Як правило, такі люди не замислюються, чим може обернутися така їзда для них і оточуючих.
Мабуть, єдине розумне виправдання для такого вибору – це вкрай скромні пробіги. Якщо власнику машина потрібна лише для того, щоб раз на місяць з’їздити з дачі або на дачу, тоді, дійсно, особливого сенсу в перевзуванні немає. Іншою можливою причиною може бути вкрай складна фінансова ситуація, коли на нормальні літні шини фізично не вистачає грошей, а зимові, так-сяк, ще живі. У таких випадках доводи розуму зазвичай поступаються аргументам порожнього гаманця. Але за інших обставин така поведінка все-таки нерозумна – і ось чому.
При солідних пробігах зимові шини зношуватимуться на літніх дорогах доволі інтенсивно. Адже протектор зимових шин м’якший, ніж літній: він не повинен застигати на морозі. А ось коли за бортом стійкий “плюс”, та й середні швидкості істотно зростають порівняно із зимовими, такі шини починають інтенсивно стиратися. І вже зовсім погано шиповкам, які впевнено втрачають свої шипи, стаючи беззубими. На розігрітому асфальті вони будуть старіти буквально на очах – удвічі, а то й утричі швидше очікуваного. При цьому, проїздивши таким чином літній сезон, до холодів можна залишитися взагалі без коліс. Подумайте про це серйозно: на чому будете їздити взимку? Вона ніякої недбалості не прощає.
Також не забувайте, що гальмівний шлях на подібній гумі буде раза в півтора вищим, ніж на літній. Як ви будете пересуватися в потоці? При цьому можливі різноманітні ДТП, найбанальніша з яких – зіткнення з попутним автомобілем, який загальмував на світлофорі, а ви не встигли цього зробити… Втім, може бути і навпаки, якщо у машини, що йде позаду, теж зимові шини, яка гальмує ще гірше за вашу. А якщо, не дай боже, перед носом виникне пішохід – у навушниках і зі смартфоном? Доведеться їздити більш ніж акуратно – і досить повільно. На великих швидкостях машина поводитиметься дуже нестабільно. Загалом, притискайтеся правіше, дотримуйтесь збільшеної дистанції і так далі: діватися нікуди.
Будьте готові й до того, що в салоні стане незвично шумно від кочення зимових шин: літні поводяться набагато тихіше. Ще один гарантований мінус – часті візити на АЗС: витрата пального підстрибне відсотків на 10 – 15. Якщо ви твердо вирішили їздити на зимових шинах, то незайвим буде злегка збільшити тиск – приблизно на 0,2 – 0,3 бар. Само собою, що якщо шини все-таки шиповані, а ви вирішили все-таки добити зимовий комплект, то залишки шипів треба безжально видалити пасатижами. Шини все одно приречені.
Загалом, жодних плюсів від подібної їзди не видно. Хіба що під час їзди в багнюці по бездоріжжю: прохідність із зимовими шинами може бути кращою, ніж із літніми. Але навряд чи комусь ціле літо доводиться чавкати багнюкою. Тому остаточний вердикт такій їзді – відмовити!
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб подивитись що відбувається всередині шини під час руху