Кожен, хто хоч раз спостерігав переміщення бойових танків ешелонами, звертав увагу, що вони заїжджають на залізничний вагон-платформу з розвернутою на 180 град. баштою. При цьому ствол гармати спрямований назад і зафіксований обв’язкою, щоб унеможливити мимовільне розвертання башти. Але мало хто знає, навіщо танку розвертають ствол у зворотний бік під час транспортування.
І справді, ешелонів з тими ж Абрамсами зараз вистачає, за прикладами далеко ходити не треба. І у всіх у них башти розвернуті назад. Дехто вважає, що положення гармати залежить від напрямку руху самого потяга. Однак це не так, тому що поїзди можуть змінювати свій напрямок, і при цьому рухатися в потрібний їм бік.

Так ось, як вдалося з’ясувати, розвертають башту у зворотний бік під час транспортування для більшої безпеки. Так, якщо ми подивимося на той самий Абрамс у нормальному бойовому положенні, то у нього ствол гармати спрямований вперед. І ми можемо бачити, що ствол досить пристойно виступає за габарити самого танка.

Тепер переходимо до завантаження танка на залізничний вагон-платформу. І з цього ракурсу добре видно, що габарити танка по ширині більші, ніж ширина самого залізничного вагона-платформи. Зовнішні частини гусениць практично висять у повітрі. Тут на фото башта вже переведена в транспортувальне положення стволом назад.

І як ви напевно вже здогадалися, танки, особливо важкі, періодично падають з платформ. Відбувається це з різних причин. Однак жодних серйозних наслідків для самого танка таке ось падіння з платформи не несе, просто тому, що його башта і ствол гармати дивляться назад. Танк можна сміливо ставити на гусениці, і його боєздатність повністю зберігається.

Пов’язано це з тим, що під час переведення башти в транспортувальне положення ствол гармати добре прилягає до кормової частини танка і надійно там фіксується. Плюс до всього, якщо ми подивимося на Абрамс у транспортувальному положенні збоку, то можна буде побачити, що ствол виступає куди менше за габарити танка. При перекиданні і падінні з платформи все це має вирішальне значення.

При цьому якщо ми подивимося на танк, що випадково випав, у якого ствол гармати дивиться прямо, то помітимо, що саме він і страждає насамперед під час падіння, оскільки є найбільш виступаючою і вразливою частиною. Після такого удару ствола об асфальт доводиться робити перестволовку танка, тому що ствол виявляється погнутим.

У танків Абрамс перестволовка – це дуже складна і дорога процедура. Її проводять із заміною башти і корзини цілком. І тому під час проєктування Абрамс був розрахований на падіння з невеликої висоти без втрати боєздатності, але за умови, що башту і гармату було переведено в транспортувальне положення.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо американці ставили двоскатні колеса на передню вісь військових вантажівок