Цікаві факти
0

Для чого в Радянському союзі намагалися поставити ядерний реактор на автомобіль

Атомна енергетика розвивалася протягом ХХ століття. З появою перших реакторів та ядерної зброї у 1940-ві роки люди по обидва боки океану опинилися під дією «атомної романтики». У 1950-х роках атом здавався абсолютним джерелом енергії. Вчені та конструктори і на Заході, і на Сході сподівалися на те, що саме атом у майбутньому зможе замінити собою абсолютно всі джерела енергії: вугілля, газ, нафту та численні побічні продукти. Тому і в США, і в СРСР вчених охопила лихоманка запихання атомних реакторів у все, що потребує присутності силової установки: підводні човни, кораблі, криголами, літаки, танки, різна промислова та сільськогосподарська техніка та, звичайно ж, автомобілі.

Атомний радянський автомобіль.

У 1958 році радянські посли побачили на виставці у Вашингтоні американський атом-мобіль Ford Nucleon, після чого чесно «скомуниздили» ідею у заклятих заокеанських друзів. Так радянський появився проєкт «Волга-атом».

Атомна лихоманка охопила весь світ.

Ось тільки дуже швидко вчені з обох боків Атлантичного океану зіткнулися з низкою проблем. Перша: це безпека таких силових установок для людей, а точніше їхня небезпечність на рівні технологій другої половини XX століття. Друге: це масогабаритні параметри силових установок. Виявилося, що не можна просто так виколупати реактор з якогось криголаму і вставити його в автомобіль, просто зменшивши в розмірах. Були інші проблеми. Проте, саме перші дві фактично поставили хрест на запровадженні мирного атома у цивільну галузь та просте повсякденне життя громадян.

Ядерна енергія здавалася розв'язанням усіх проблем.

Проте, зрештою,  всі вчені вперлися в ті самі проблеми – розміри реактора, його ККД, ступінь нагріву та безпеку.

Американський ядерний автомобіль.

На жаль, достовірних відомостей про «Волга-атом» зовсім небагато, а ті, що є, часто звучать надто неймовірно, щоб повірити в них на слово без демонстрації документів чи результатів. Проєкт атомного автомобіля СРСР розроблявся до 1965 року, після чого його згорнули. Зрештою і американському Ford Nucleon та радянській «Волге-атом» судилося стати не більше, ніж експонатами для заводських музеїв.

Не можна просто так взяти та перенести реактор.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому у радянських вантажівок ЗІЛ-130 кабіни фарбували переважно у блакитний колір

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню