Цікаві факти
0

За що радянські військові в Афганістані не любили ГАЗ-66 «Шишига»

За що радянські військові в Афганістані не любили Шишига

Вантажівка ГАЗ-66 – машина легендарна. У радянські роки «Шишига» знайшла собі найширше застосування не лише у народному господарстві, а й у армії. Коли почалася війна в Афганістані, велика кількість цих вантажівок була відправлена туди разом із радянськими військами. Проте, радянським військовим не знадобилося багато часу для того, щоб не злюбити, здавалося б, роками перевірений автомобіль.

Машина хороша
Машина хороша

В Афганістані «Шишига» використовувалася радянськими військами як для перевезення вантажів та пасажирів, так і як платформа для вогневих точок. Наприклад, на вантажівки ставили автоматичні гармати, міномети та важкі кулемети. Втім, насамперед ГАЗ-66 використовувався для транспортних потреб. І саме тут в Афганістані в цілому перевіреної вантажівки розкрилося кілька нових недоліків.

Вижити у Шишизі майже неможливо.
Вижити у Шишизі майже неможливо.

По-перше, машина не найкраще показувала себе у високогірному афганському кліматі. Через місцеве повітря споживання пального двигуном «Шишиги» помітно збільшувалося. У цьому не було б такої проблеми, якби потужність двигунів ГАЗ-66 у гірських умовах не починала падати. Часом доходило до того, що людям доводилося йти поруч із вантажівкою під час тривалих підйомів. Або ж вантажівку просто доводилось брати на буксир іншою технікою.

Машину не дуже любили.
Машину не дуже любили.

Ще один серйозний недолік «Шишиги» полягає в тому, що місце водія розташовувалося прямо над колесами. Це відрізняло ГАЗ-66 від багатьох інших радянських вантажівок як КрАЗ, ЗіЛ, «Урал». Через цю особливість у разі наїзду колесом на міну передній пасажир та водій «Шишиги» гарантовано гинули внаслідок вибуху. У інших вантажівок між колесом і кабіною була відстань в 0.8-1.2 метра. Це здається небагато, проте часто «рятівний метр» був тим єдиним, що стояло між життям та смертю для людини за кермом.

Не лише вантажівка.
Не лише вантажівка.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому у радянських вантажівок та позашляховиків було розділене лобове скло

Advertisement
Теги: , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню