Сьогодні важко уявити автомобіль без системи курсової стійкості ESP. Вже не перший рік, як цей пристрій став обов’язковим атрибутом будь-якої машини. Не можна заперечувати те, що ESP надає водієві серйозну допомогу в широкому переліку непростих ситуацій. Однак, трапляються рідкісні випадки, коли ESP прямо шкодить. Однією із таких ситуацій залишається сильний снігопад. Що ж треба знати?
Система ESP має одне пряме завдання – утримувати автомобіль на заданому курсі. Суть роботи даного інструменту зводиться в першу чергу до можливості автоматики самостійно підгальмовувати колеса, що занадто сильно розкрутилися, в одних випадках і звільняти для більшого розгону в інших випадках. Також ESP дозволяє не втрачати контроль над машиною під час гальмування, аналогічно до того, як це робить ABS.
При цьому система ESP, як і ABS, часом може стати не помічником автомобіліста, а шкідником. Найпоширеніший приклад – це сильний снігопад, коли під колесами утворюється сніговий накат, пухкий сніг або суміш снігу і води. Найгірше доводиться автомобілісту тоді, коли ситуація змушує його різко гальмувати. Система курсової стійкості в такий момент часто йде проти дій водія та відповіддю на «утоплену в підлогу» педаль виявляється лише скрегіт гальмівних колодок. Відбувається це тому, що ESP намагається зберігати стійкість машини.
Відбувається все це тому, що колеса прослизають на дорожньому полотні і ESP неадекватно зчитує інформацію про поточні обставини. Як результат: абсолютно шкідливі дії з боку автоматики. Уникнути неприємних ситуацій можна лише одним – відключенням системи курсової стійкості під час негоди, а також у місцях, де її неправильне використання може потенційно стати причиною ДТП.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 3 потрібні кнопки в салоні, якими не користується більшість водіїв