Створювався УАЗ-469 для потреб радянської армії та народного господарства. Втім, більшість технічних рішень у машині були продиктовані саме бажаннями військових. Однією з ключових особливостей авто стала наявність у ньому рівної підлоги вздовж усього салону. Чому ж радянські військові прямо вимагали від інженерів та конструкторів зробити підлогу такою?
Друга світова війна стала для всіх армій джерелом величезного та важливого досвіду в галузі експлуатації вантажівок та автомобілів у фронтових умовах. На початку 1970-х років автомобіль підвищеної прохідності ГАЗ-69 остаточно застарів. В СРСР була потрібна нова армійська машина. При цьому експерименти з новою конструкцією велися в країні з 1964 року. У результаті 1972 року у серійне виробництво було запущено новий позашляховик ГАЗ-469, який успадкував від свого попередника як концепцію, а й народне прізвисько – «козел».
Цікаво, що початкова концепція 469-го була рознесена військовими буквально в пух і порох. Армійці вимагали від конструкторів зробити максимально простий в експлуатації та ремонті автомобіль, досить надійний, з гарною прохідністю. У результаті від багатьох рішень довелося відмовлятися ще наприкінці 1960-х років для потреб армії.
Звідси, наприклад, виникли уніфіковані освітлювальні прилади. У ГАЗ-469 вони такі ж, як у решти армійських вантажівок і позашляховиків. Уніфікація була потрібна не тільки з метою спрощення ремонту, але так і через те, що в армії використовувалися спеціальні чохли для маскування для приховування світла фар в нічний час. Чохли ці були однакові, тому один і той же чохол повинен був підходити на всі машини в розпорядженні військ.
Іншим «армійським» рішенням стало використання лобового скла із двох половинок: так було простіше знімати та ремонтувати. На капоті була спеціальна ручка для спрощеного вилучення двигуна з кузова автомобіля. На прохання військових салон був позбавлений будь-яких оздоблювальних матеріалів, а крісла позашляховика можна було легко демонтувати. Тент-дах також повністю знімався, а лобове скло можна було легко демонтувати. Все це було потрібне для скорочення висоти позашляховика при десантуванні його з літака.
Врешті, не найпомітнішим, але дуже важливим технічним рішенням в УАЗ-469 стала ідеально рівна підлога в салоні автомобіля. Зроблено тако спеціально на прохання військових на випадок застосування автомобіля в зоні використання ядерної зброї. Рівну підлогу набагато простіше мити та дезактивувати за допомогою хімічних розчинів, вода з реагентами стікає з такої підлоги набагато швидше та простіше. А найголовніше, не накопичується в жодних пазах та нерівностях.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому автобуси ПАЗ мають люк позаду, а інші радянські автобуси його не мають