Техно
0

Всередині німецького танка Leopard 2A6

У 1965 році Бундесвер отримав перший танк власної розробки – Leopard. Машина мала відмінну 105-мм гармату і хорошу рухливість. Щоправда, захищеність залишала бажати кращого. Тому, практично відразу почалися роботи над вдосконаленням танка, які в 1979 році привели до нового ОБТ – Leopard 2.

Починаючи з версії 2A5 на башту танка встановлюють модулі навісної броні. Імовірно, це комбінована броня з елементами NERA (сталь-вольфрам-кераміка)

Новий танк отримав 120-мм гладкоствольну гармату і комбіноване бронювання, а 1500-сильний дизель MB 873 наділив 55-тонну машину гідною прохідністю. Протягом 40 років танк постійно модернізують, доводячи основні параметри до вимог часу. Це, укупі з великим тиражем випуску, зробило Leopard 2 найпоширенішим західним танком третього покоління. На даний момент він експлуатується в 23 країнах.

Leopard 2A6 - одна з крайніх серійниз модифікацій німецького танка. Її головною відмінністю стала гармата Rh-120 L\55 зі збільшеною довжиною ствола (на 11 калібрів або 1,3 метра). Це дозволило збільшити початкову швидкість польоту БОПС до 1750 м\с

Танк створено за класичним компонуванням: відділення управління – попереду, за ним – бойове, а в кормі – моторно-трансмісійне. Екіпаж складається з чотирьох осіб: механіка-водія, навідника, заряджаючого і командира. У сьогоднішньому тексті ми розглянемо Leopard 2 очима його екіпажу. І побачимо те, що бачать танкісти Бундесверу на прикладі версії Leopard 2A6.

Маса оновленої машини зросла до 62 тонн, а вартість одного екземпляра становить $5,7 млн (за цінами 2007 року).

Механік-водій (Fahrer)

Верхня частина перископів механіка-водія в люку. Ще один встановлений у даху корпусу - для огляду за лівою частиною
Вид на відкритий люк механіка-водія. Можна помітити гніздо для підключення переговорного пристрою і дисплей, на який виводиться зображення з камери заднього виду

Водій Leopard 2A6 розташований у відділенні управління праворуч. Ліворуч від нього розташувалася боєукладка. Для огляду використовується камера заднього виду і три призмових прилади спостереження (два – у люку, один – у корпусі). За німецькою традицією, замість важелів управління встановлено “кермо”.

Перед механіком-водієм розташований штурвал, на колонці якого розташована ручка керування трансмісією. Зліва - поворотна ручка відкриття люка
Приладовий щиток розташований на лівій стінці. На ньому розташовані датчики тиску технологічних рідин, тахометр, спідометр і кнопки керування освітленням та омивачами перископів.

Під п’ятою механіка-водія “Леопарда” перебувають органи управління 1500-сильним дизелем V12, спареним з 4-ступінчастою гідромеханічною АКПП. Цей арсенал дає змогу 62,3-тонній машині досягати швидкості 72 км/год по шосе (46 км/год – середня швидкість), а запас ходу досягає 550 кілометрів.

Вид на піднятий окуляр перископічних приладів спостереження
Під окуляром перископів розташоване дзеркало. Воно необхідне для руху за вказівками командира в умовах радіомовчання

Незважаючи на значні розміри і масу, танк долає 1,1-метрову стінку і піднімається на 30-градусний підйом.

Важіль активації екстреного гальмування, розташований праворуч від водія.
Загальний вигляд на робочий простір механіка-водія.

Навідник (Richtschützen)

Вид на відкритий люк навідника

Оператор 120-мм гладкоствольної гармати Rheinmetall Rh-120\L55 розташований праворуч від казенної частини гармати. Перед ним розташований окуляр основного лазерного прицілу-далекоміра EMES 15 з тепловізійним каналом. А ліворуч розташований допоміжний приціл FERO Z-18. Праворуч від прицілів розташований пульт системи управління вогнем, а під ними – “джойстик” наведення гармати і датчик положення башти.

Джойстик наведення гармати. Над ним - покажчик положення башти
Основний бінокулярний приціл EMES-15 з 12-кратним наближенням і кутом огляду в 5 градусів вдень. Приціл стабілізований у двох площинах. Праворуч розташований пульт керування вогнем

Цікаво, що на останніх “Леопардах” навідник веде стрільбу (крім “дуельних” ситуацій), лише за цілевказуванням командира. Також у його завдання входить управління баштою під час руху в обмеженому просторі.

Зліва від основного прицілу встановлено допоміжний - оптичний приціл FERO Z-18 з кратністю х8 і 10-градусним кутом огляду.
Пульт управління стабілізатором, розташований праворуч від навідника.

Заряджальник (Ladeschütze)

Біля люка заряджальника змонтовано кулемет MG-3 на зенітній турелі (FlaMG)
Вид на бойове відділення з місця заряджальника. Ліворуч видніється радіообладнання командира, праворуч - лючок боєукладки в забашеній ніші
Вид на місце заряджальника з позиції механіка-водія. Перевагою габаритів "леопарда" стало відносно просте переміщення між відділенням управління і баштою

Найневдячніша позиція в екіпажі Leopard 2A6 розташована в башті – зліва від казенної частини гармати. Йому доступно дві боєукладки: у забашенній ніші, і біля ніг – зліва від механіка-водія. Також заряджаючий відповідає за перезарядку спареного кулемета MG-3 і турельної установки FlaMG (той самий MG-3 біля люка заряджаючого – теоретично, зенітний).

Ліворуч від механіка водія (біля ніг заряджаючого) розташована боєукладка першої черги на 19 пострілів
Вид на снаряди в задній частині башти

Основний боєприпас нового танка – 120-мм БОПС DM53, вагою 21 кілограм. За рахунок подовженого на 1,3 метра ствола гармати L55, початкова швидкість польоту снаряда зросла до 1750 м\с.

Казенна частина 120-мм гармати з місця заряджальника
Гніздо для під'єднання переговорного пристрою, і пульт його керування.

Командир (Kommandant)

Вид на місце командира через баштовий люк
Складене сидіння командира очима механіка-вода
Пульт управління димовими мортирами розташований у командира

Командир екіпажу Leopard 2A6 розташований у задній частині башти – за навідником. Навколо його люка розташовано шість призмових приладів спостереження. Його основним інструментом залишається панорамний приціл PERI R-17, що дає змогу здійснювати круговий огляд незалежно від положення башти. Прилад оснащений тепловізійним каналом.

Радіообладнання на задній стінці башти - за спиною командира
На дисплей може виводитися зображення з камери заднього виду, чи дублюватися інформація навідника. Зліва від дисплея - окуляр панорамного прицілу PERI R-17A1 з кратністю х2 і х8 і кутом поля огляду в 28 градусів
Прицільна сітка командирського приладу PERI R-17

Праворуч від окуляра панорамного прицілу розташований дисплей. На нього можна вивести зображення з камери, або перетворити картинку з прицілу навідника. Також за спиною командира розташована цифрова радіостанція SEM 90.

І наостанок – невелике відео з дня відкритих дверей однієї з німецьких частин, де публіці демонструється динаміка Leopard 2A6.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому у М142 Хаймарс лобові вікна мають різний розмір

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню