У цивільній авіації існує багато тонкощів і навіть секретів, про які не прийнято розповідати пересічним пасажирам. Зокрема є речі, про які прямо не рекомендується поширювати. У всякому разі, безпосередньо під час польоту. Неписане правило поширюється на всю команду авіалайнера, включаючи численних бортпровідників.
1. Пристібання ременів
Мало хто знає, однак у більшості випадків пасажири пристебнуті під час зльоту та посадки набагато довше, ніж того насправді потребує ситуація. А все через те, що пілоти банально забувають або не встигають через робочий момент вимкнути злощасний ліхтар із відповідним проханням.
2. Їжа
Бортпровідники та пілоти літаків їдять аж ніяк не те саме, що подають пасажирам. Для команди потрібна окрема їжа, яка проходить додаткову перевірку. Робиться це для мінімізації ризику харчових отруєнь та дисфункції персоналу літака. Більш того, пілоти їдять про всяк випадок принципово різну їжу, приготовлену окремо.
3. Кисневі маски
У разі порушення герметичності кабіни літака всі, хто знаходиться на борту, повинні надіти кисневі маски. При цьому ніколи не пояснюється, що станеться із людиною, якщо цього не зробити. Справа в тому, що в умовах розгерметизації буквально через 15-30 секунд людина знепритомніє через брак кисню.
4. Шалений трафік
Літаки, прибуваючи в аеропорт, насправді нерідко кружляють, чекаючи своєї черги. На найпопулярніших маршрутах посадки та зльоти здійснюються буквально щохвилини. Доля літака зараз залежить не тільки від дій екіпажу, а й від професіоналізму диспетчера.
5. Турбулентність
Найстрашніша таємниця про турбулентність у тому, що вона всупереч кіношним стереотипам насправді мало чим загрожує літаку. Найнебезпечнішими моментами польоту завжди були і залишаються зліт та посадка. За статистикою, більшість аварій та катастроф відбувається саме в ці моменти.
6. Захоплення борту
Якщо на борту літака надзвичайна ситуація, наприклад, захоплення терористами, то екіпажу зовсім не обов’язково повідомляти про це зовнішній світ засобами зв’язку. Існує набір умовних сигналів за допомогою закрилок під час знаходження борту на смузі. Наприклад, підняті після посадки закрилки – це вказівка персоналу аеропорту про те, що у літаку перебувають озброєні зловмисники.