Про БУ авто
0

5 найкращих 5-циліндрових двигунів

4 і 6 циліндрів – досить поширене число, яке використовується на багатьох агрегатах, але 5-циліндрові були і завжди залишатимуться досить екзотичними. Сьогодні тільки Audi пропонує такий мотор, а інші виробники відмовилися від їхніх розробок. Якщо ви хочете автомобіль іншої марки з 5-циліндровим агрегатом під капотом, залишається вторинний ринок. Всупереч тому, що ви можете подумати, він досить багатий. Ось – на мій погляд – 5 найкращих або найцікавіших двигунів R5.

Так, тільки Audi залишилася з концепцією 5-циліндрового двигуна – інші виробники відступили. Чому? Тому що це проміжний агрегат між 4-циліндровим і 6-циліндровим, а з сучасними технологіями немає потреби в чомусь проміжному. Для автолюбителів це може бути прикро, але справа в тому, що подібні або навіть кращі характеристики досягаються двигунами R4, а ще вони легші, з меншою кількістю деталей, тому вони також дешевші. Більше того, двигун – одна з найдорожчих частин, яку потрібно розробляти з нуля, і не було ніякої основи для продовження концепції.

Чому Audi залишилася зі своїм 2.5 TFSI? Частково через традиції, по-друге, через високі продажі, а по-третє, тому що це надзвичайно успішний агрегат. Досягаючи заводської потужності від 310 до 400 к.с., він використовується у високопродуктивних спортивних автомобілях сімейства RS. З таким рівнем потужності альтернативою не був ні двигун 2.0 TFSI (який зараз видає лише 190 к.с.), не кажучи вже про будь-який варіант V6 (через габарити). Для Audi двигун 2.5 TFSI є просто оптимальним, тим більше, що його можна встановлювати поперечно. Через свою досить нішеву природу (тільки спортивні моделі Audi), його не буде в цьому списку.

ALFA ROMEO / FIAT 2.4 JTD 

Так, італійський двигун у списку найкращих. Він вже досить старий (дебют у 1997 році), але все ще чудовий. Він приводить у рух моделі середнього класу, такі як Alfa Romeo 156 і 159, Fiat Croma, Lancia Lybra. Його також можна знайти під капотом топових автомобілів (Alfa Romeo 166, Lancia Thesis), а також у менших автомобілях (Fiat Marea) і спортивній Alfa Brera. Який з них ми можемо порекомендувати сьогодні? Безумовно, Alfa Romeo 156, а також 159, Brera і 166, хоча в останньому випадку варто шукати виключно гарний екземпляр. Fiat Croma також буде хорошим варіантом.

Існує два варіанти цього двигуна (JTD і JTDm), що відрізняються кількістю клапанів і, звичайно, потужністю. Ранні варіанти JTD з 10 клапанами іноді були проблемними, але сьогодні їх можна вважати надійними двигунами з низькою собівартістю. 136-сильна версія, що встановлюється на Alfa 156, ймовірно, є останнім компонентом, що залишився в живих.

Більш сучасні JTDm, потужністю від 175 до 210 к.с., мають не тільки більшу потужність, але й покращену, хоча й складнішу конструкцію. Вони дорожчі в ремонті, але все ще дешеві порівняно з багатьма більш сучасними агрегатами. Незважаючи на впорскування common-rail або фільтр DPF, це одні з найуспішніших дизельних двигунів потужністю близько 200 к.с. На жаль, траплялися поодинокі випадки поломки 20-клапанної головки. Ідеально підходив для Alfa Romeo 159, де комплектувався повним приводом.

VOLKSWAGEN 2.5 TDI

5-циліндровий варіант двигуна 2.5 TDI іноді плутають з аналогічним за потужністю агрегатом V6. На відміну від нього, він має практичний характер, просту конструкцію і гігантську довговічність. Вперше представлений у 1989 році, двигун зазнав значної модернізації перед тим, як з’явився у VW T5 (131 к.с.) та VW Touareg (174 к.с.). Він отримав ряд сучасних функцій, таких як насос-форсунки, але все ще залишається неймовірно витривалим агрегатом. Для нього 500 000 км – це половина ресурсу.

Хоча він не такий дешевий у ремонті та обслуговуванні, як легендарний 1.9 TDI, його низький рівень відмов означає, що вам рідко доведеться відвідувати майстерні. На жаль, за це доводиться платити тим, що за двигуном іноді вкрай погано доглядають, і в разі серйозної несправності доводиться ремонтувати більше, ніж саму несправність. Цікавим є привід ГРМ, реалізований за допомогою шестерень. Хоча самі шестерні дуже довговічні і не потребують частої заміни, як ремінь, якщо двигун розібраний або шестерні зношені, я б рекомендував їх регулювати тільки фахівцю, який знає двигун.

Ще однією цікавинкою є використання двигуна 2.5 TDI старшого покоління в автомобілях Volvo – 850 і ранніх моделях S70/V70 (140 к.с.), а також ранніх S80 і S60. Саме з цим двигуном автомобілі цієї марки проходять найбільші пробіги. Я б однозначно рекомендував купувати саме модель Volvo з німецьким 2.5 TDI. Touareg також є хорошим вибором, оскільки дизель 3.0 V6, безумовно, дорожчий в обслуговуванні. У Transporter це також найкращий агрегат.

 

VOLVO 2.4 D5

Volvo досить довго використовувала описаний вище німецький дизель, поки нарешті не прийшов час розробити власний двигун. 2,4-літровий D5 який дебютував у 2001 році, і хоча він мав свою частку дитячих хвороб та іноді вередував, сьогодні він вважається одним з найдовговічніших дизельних двигунів тисячоліття.

Агрегат зустрічався тільки під капотом автомобілів Volvo, але в широкому діапазоні моделей – від компактного C30 до позашляховика XC90. Він навіть приводив у рух кабріолет C70. Не дивно, якщо врахувати, що початок 21 століття ознаменувався появою дизелів всюди, куди їх тільки можна було просунути.

Двигун D5 розвиває від 126 до 215 к.с. і завжди забезпечує хорошу продуктивність. Можливо, це не ракета в позашляховику XC90, але з розумною витратою пального він ефективно рухає автомобіль вагою 2 тонни. До вузлів, які іноді можуть бути примхливими, відноситься система впорскування. Чим молодше покоління, тим довший термін служби форсунок, але вони дорожчі (з 2009 року – п’єзоелектричні). Через високу вартість ремонту і досить серйозні, хоча і рідкісні несправності, я не рекомендую останні варіанти.

 

VOLVO 2.5T

На мою думку, це найкращий з широко доступних на вторинному ринку бензинових 5-циліндрових двигунів. Агрегат Volvo також використовувався компанією Ford (спортивні Focus і Mondeo), де він зробив кар’єру, в той час як у шведських автомобілях ніхто не надавав йому особливого значення.

Двигун 2.5 T дебютував у 1996 році, але він дуже відрізняється від пізнішого, більшого двигуна об’ємом 2521 см3. Перший – досить простий і дуже довговічний агрегат. Другий – більш сучасний, потужніший (від 147 до 300 к.с.) і дещо складніший. Він схильний до досить серйозних несправностей, що проявляються в розриві або заклинюванні корпусу, але це, як правило, стосується потужних або тюнінгованих варіантів. Всупереч інтуїції, запас міцності у слабших варіантів не дуже великий.

Оптимальні варіанти двигуна 2.5 T мають потужність 200 або 210 к.с. Використовувані в моделях Volvo, вони мають низький рівень відмов. Якщо несправності і трапляються, то, як правило, вони є наслідком великого пробігу (часто це дросельна заслінка). Цікаво, що двигун має непряме впорскування і дуже добре працює з газовим обладнанням.

 

MERCEDES 270 CDI

Один з найуспішніших дизельних двигунів Mercedes ще з 1990-х. Він дебютував під капотом першого C-класу в 1997 році і знайшов своє застосування в багатьох моделях, навіть в G-класі і ML або Sprinter. Наче цього було недостатньо, він також був використаний компанією Jeep у моделі Grand Cherokee WJ.

Незважаючи на деякі недоліки двигуна 2.7 під індексом OM612, довговічність є його великою перевагою. Про це свідчать не тільки пробіги, що перевищують 500 000 км, але й той факт, що Mercedes обрав цей агрегат для моделі 30 CDI AMG, де він розвивав 231 к.с. і 540 Нм. Це був єдиний дизель AMG в історії компанії.

Важко говорити про довговічність для користувачів, чиї голови тріснули в результаті перегріву, але загалом переважна більшість хвалить його. На жаль, за двигуном іноді сильно не доглядали, оскільки він мав низький рівень відмов, тому через десяток років такі несправності траплялися.

Найпопулярніші варіанти потужністю 163, 170 і 177 к.с. вважалися типовими робочими биками. Сьогодні покупка автомобіля з таким двигуном – хороший крок (неважливо, якої моделі), але тільки за умови, що він у хорошій формі. Капітальний ремонт агрегату обійдеться в кілька десятків тисяч гривень.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про незвичайний кросовер Honda, який здатний проїхати понад 400 тисяч км

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню