Коли загорілася лампочка «Check Engine» на панелі приладів – це, мабуть, один з найбільш тривожних і важливих знаків. Ігнорувати її в жодному разі не можна. При цьому багато автомобілістів, вперше зіткнувшись зі спрацьовуванням даного індикатора, губляться і не знають, що робити. Чи можна почекати чи треба одразу бігти до майстра? Для того, щоб розібратися в цьому, спочатку доведеться зрозуміти, чому і індикатор спрацьовує в принципі.
1. Які причини спрацьовування датчика «Check Engine»?
Причин може бути дуже багато. Всі вони однак пов’язані з працездатністю силового агрегату машини. Тим не менш, окремо можна виділити чотири найбільш поширені приводи спрацьовування оповіщення.
Перший – це пошкодження кисневого датчика, найчастіше виходить з ладу при ударі колесами або сильному ударі по днищу машини. Другий – відверто неякісний бензин. Третій – результат некваліфікованих кузовних робіт з нанесення антикора, встановлення додаткової шумоізоляції, також в результаті неправильного ремонту вихлопної системи. Врешті, четвертий привід – це виникнення проблем у системі управління двигуном. Насамперед мається на увазі вихід з ладу будь-яких датчиків або проводки.
2. Чи можна їхати, коли світиться «Check Engine»?
Щоб відповісти на це питання, спочатку доведеться оцінити стан та поведінку автомобіля. Якщо після загоряння лампочки розгін, гальмування, динаміка, тяга двигуна ніяк не змінилися, а також не з’явилося жодних ривків, то, швидше за все, можна їхати далі. Також не зайвим буде подивитися на поведінку тахометра та перевірити автомобіль на перегрів. Проте, навіть якщо здається, що нічого не змінилося, краще рухатися в бік сервісу або СТО. Якщо ж машина почала вести себе незвично, краще дістатися ремонту за допомогою евакуатора.
3. Як погасити Check Engine?
Якщо проблема справді тимчасова і несерйозна, то датчик рано чи пізно згасне сам. Можна почистити пам’ять електронного блоку від помилок. Якщо після цього «Check Engine» знову не загориться, то спрацьовування було випадковим і жодної проблеми не було в принципі. Для цього достатньо від’єднати клему від АКБ на 10-15 хвилин. Однак насправді краще не ризикувати та не розраховувати на долю. Найкраще рішення – звернутися до фахівця за допомогою.
Виявити помилку можна і самостійно, проте для цього знадобиться мати в господарстві хоча б найпростіший сканер. Таким, наприклад, є ELM 327. Вставляється він у гніздо OBD-II. Також потрібен смартфон або ноутбук із додатком під сканер. Зв’язати пристрої можна буде через Bluetooth або Wi-Fi.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб детальніше прочитати про плюси та мінуси вирізання каталізатора замість його заміни