Лайфхаки
0

Як заощадити на мастилі і не угробити двигун?

Чи можна заливати мастило низької якості або іншої в’язкості? Коли краще міняти масло? Як не нарватися на підробку? Експерт відповів на найважливіші запитання.

Чи можна більш в’язким мастилом знищити мотор?

 

Перша цифра в позначенні мастила за SAE впливає тільки на пускові властивості мотора. Якщо замість мастила 0W залити 10W, у мороз воно стане таким густим, що стартер не прокрутить колінвал, а насос не зможе прокачати мастило.

На роботу прогрітого двигуна ці цифри жодного впливу не мають. А ось із числами після W потрібно бути акуратнішими.

Начебто, чим більша високотемпературна в’язкість, тим краще. Але це не так. І якщо замість рекомендованої “тридцятки” залити “шістдесятку” (за принципом “кашу маслом не зіпсуєш”), двигун може не тільки втратити потужність, а й вийти з ладу.

Теплопровідність масла невисока. І що товща масляна плівка, то гірше охолоджується поршень. Під час нагрівання він розширюється, при цьому різко зростає тертя, що може призвести навіть до заклинювання мотора.

Тому під час вибору мастила не відхиляйтеся від заводських рекомендацій більше, ніж на один щабель. Наприклад, друге число в позначенні може бути, скажімо, 30 замість 40. Менш в’язке мастило допоможе дещо знизити витрату палива.

Більшість сучасних моторів має компактну конструкцію з вузькими масляними каналами, розрахованими саме на малов’язкі мастила (0W-20). Більш в’язкий продукт у них може просто застрягти.

Зіпсувати мотор може будь-яке відхилення від рекомендованої заводом в'язкості - як у менший бік, так і в більший.

Чи можна використовувати мастило, рівень якості якого нижчий за рекомендований?

 

Тільки в критичних ситуаціях. Наприклад, якщо далеко від цивілізації двигун залишився без мастила, а відповідного в місцевому магазині немає. Краще долити хоч якесь масло (наприклад, SN замість SP). А після усунення несправності обов’язково змінити його на рекомендоване.

Мастила групи SP створювали не тільки заради екології, а й для запобігання такому небезпечному явищу, як LSPI (Low Speed Pre Ignition – передчасне займання суміші в циліндрах) у моторах із безпосереднім уприскуванням палива. Вони майже не залишають зольних відкладень на головках поршнів, тарілках клапанів і стінках камери згоряння.

Крім того, склад базових мастил таких продуктів забезпечує ефективне відведення тепла від поршнів з малими перетинами дренажних каналів. Тому замінювати їх на дешевші мастила нерозумно.

Чи правда, що правильно сконструйований мотор масла не споживає?

 

Мастило неминуче вигорає в циліндрах, на поверхні яких завжди присутня тонка масляна плівка. Крім того, воно частково виноситься через систему вентиляції картера.

А у турбованих двигунів мастило через газодинамічні ущільнення турбокомпресора потрапляє в компресорну частину, а звідти – в циліндри. Причому в міру зносу витрата масла “через турбокомпресор” зростає.

 

Чому сучасні двигуни споживають більше мастила, ніж попередники?

Щоб поршні зберігали міцність, часто відмовляються від нормального дренажу. Старі конструкції замість крихітних отворів мали прорізи. Масло погано відводиться і тому згорає.

Компресори, що піднімають потужність, теж потребують мастила – звідси і підвищений масляний апетит.

Як швидкість автомобіля може впливати на витрату мастила?

 

Чим вищі оберти, тим швидше вугірає масло.

Крім того, чим вищий тиск, тим більший прорив газів через поршневі кільця. Через це зростає кількість картерних газів, які виносять масло у впускний трубопровід. Звідти воно потрапляє в циліндр і згорає.

Краще міняти масло в двигуні навесні чи восени?

 

Якщо восени пробіг автомобіля після попередньої заміни вже достатній (більше 5-7 тисяч км), масло є сенс замінити. У літню спеку деградація мастила зазвичай прискорюється високими навантаженнями на двигун (підвищені швидкості, їзда з вантажем).

Але якщо взимку автомобіль майже не їздить, можна дочекатися весни. Тому що в зимовий період за скромних пробігів мастило страждає від розведення незгорілим паливом і насичується вологою.

Сучасні мастила більше трьох років не зберігаються, а деякі й того менше - лише 18 місяців. Це зумовлено зміною рецептур і невисокою стабільністю нових типів присадок.

Коли витрата мастила зростає – взимку чи влітку?

 

Однозначної відповіді немає. У спекотну погоду витрата мастила зростає, оскільки його в’язкість падає.

Цікаво, що витрата може збільшитися і в сильний мороз: для швидкого розігріву каталітичного нейтралізатора форсунки фактично починають лити паливо в камеру згоряння, що призводить до розрідження мастила.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати коли насправді слід міняти масло в машині, якщо не за регламентом

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню