Часто причиною дорогого ремонту є не конструктивні недоліки, а наслідки неправильної експлуатації коробки “автомат”.
1. Не прогрівають
Восени температура наближається до нульової позначки і навіть минає. І прогрів потрібен не тільки мотору, а й коробці. Причому автомату потрібно більше часу. Адже в коробці нічого не згоряє: вона розігрівається лише за рахунок тертя у шестернях та фрикціонах.
І якщо з перших метрів почати інтенсивно її навантажувати, можна втратити і сальники, і ущільнювачі. Нормальна температура робочої рідини в автоматі становить від 50°С до 90°С. Приладів та лампочок, що інформують водія про прогрівання коробки, зазвичай у водія перед очима немає. Тому в будь-яких ситуаціях намагайтеся починати рух плавно.
Є спосіб прогріти коробку на місці. Для цього потрібно перевести селектор у положення D, а потім у R. І дати попрацювати автомату в цих режимах хвилину-другу.
2. Стартують із двох педалей
Вірний спосіб швидко вбити АКП: в режимі D втиснути в підлогу обидві педалі, а потім різко прибрати ліву ногу. Дим, ефективний та ефектний розгін, захоплені погляди оточуючих.
При такому старті з місця рідина в коробці максимально швидко перемішується і перегрівається, втрачаючи робочі характеристики. При цьому зношуються та руйнуються багато деталей.
Якщо часто практикувати такий старт з місця, коробку можна поламати за кілька десятків тисяч кілометрів.
3. Неправильно буксирують
Три десятки років тому разом із уживаними іномарками до нас прийшло правило буксирування автомобілів з АКП. Його умовно назвали “50 на 50”. Тобто швидкість при буксируванні не вище 50 км/год, їдемо не далі 50 км.
При недотриманні цих умов через відсутність мастила (адже масляний насос не працює) можуть з’явитися задири на поверхнях, що труться. Сьогодні ці вимоги стали більш жорсткими: стало «30 на 30». А деякі виробники взагалі виступають проти буксирування, рекомендуючи перевозити несправну машину виключно на евакуаторі.
4. Перемикають у паркінг (часто!)
Багато водіїв, як і при керуванні «механікою», постійно перемикають селектор коробки в P при кожній зупинці на світлофорі.
Таких водіїв впізнаєш по підморгуючих ліхтарях заднього ходу, оскільки селектор проходить через проміжний стан R.
Такий метод не приносить користь коробці. Навпаки, фрикціони прискорено зношуються. Та й мотору буде трохи важче: при динамічному старті з місця йому доведеться попрацювати “в натяжку”.
Подібне перемикання виправдане хіба що за тривалої зупинки, наприклад, на залізничному переїзді.
5. Не ставлять на ручник
Ніколи не замислювалися, чому під час паркування на ухилі важко вивести селектор АКП із «паркінгу»? Річ в тому, що при стоянці на ухилі кузов починає фактично тиснути на клямку фіксатора на валу коробки. Тому при паркуванні на ухилі завжди використовуйте гальмо стоянки. Причому використовуйте його перед тим, як перевести селектор у положення «паркінг».
І ніколи не вмикайте режим P, поки машина не зупинилася, можна поламати фіксатор положення «паркінг».
6. Не змінюють рідину
Робочу рідину треба міняти регулярно у будь-якій АКП. І кожен бренд має свою рекомендацію. Наприклад, Changan рекомендує заміну трансмісійних рідин та масла в роздатці кожні 60 000 км або раз на 3 роки.
У моделях Hyundai рідину в автоматичній коробці слід міняти кожні 90 000 км. У Kia Rio та Sportage рідину в автоматі оновлюють раз на 90 000 км. У Camry та RAV 4 рідину слід перевіряти раз на 40 000 км і при необхідності замінювати.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як обманюють водіїв при заміні масла в коробці-автомат