При огляді старого автомобіля часто немає можливості скористатися допомогою фахівців, а перевірений сервіс далеко. Однак навіть за наявності невеликих знань можна досить точно зрозуміти, в якому стані знаходиться силовий агрегат машини, яку захотілося купити. Про те, як самому провести експертизу, розповідаємо в цій статті.
Спочатку попросіть продавця надати “залізного коня” на огляд із холодним двигуном. Річ в тому, що багато, навіть серйозних проблем, особливо коли вони тільки починаються, на прогрітому моторі не так очевидні. А при холодному пуску можна почути різні сторонні звуки, якими судять про ті чи інші неполадки.

Огляньте привідний ремінь, а якщо є можливість, то й ремінь ГРМ. Бічні сторони обох розхідників повинні бути без лахміття та ознак розшарування. Звичайно, і ролики при запуску двигуна повинні працювати тихо, без характерних свистів або інших сторонніх звуків.

Зніміть трохи масла зі щупа і розітріть пальцями. Дрібний металевий пил у мастилі говорить про підвищене зношування деталей.
Наступна дія. Відкрутіть кришку маслозаливної горловини та огляньте її. Побачили густий білий наліт? Значить, лубрикант поєднується з антифризом, який потрапляє всередину через пробиту прокладку головки блоку циліндрів (ГБЦ). Або в ГБЦ може бути порушена геометрія, що ще гірше. Від такої машини краще одразу бігти подалі.

Потім візьміть ліхтарик і через цю горловину подивіться на доступні погляду поверхні деталей двигуна. Тверді відкладення, схожі на кірку, — явна ознака, що на обслуговуванні економили та заливали дешеве масло.
Ще нюанс. З отвору масляного щупа не повинно рясно диміти. Так прориваються картерні гази, тобто у двигуна проблеми в поршневій групі.

Ми перерахували лише ті несправності, які можна визначити на око чи слух. Якщо помітили щось подібне — одразу відмовляйтеся від покупки. В інших випадках точний стан агрегату визначить лише досвідчений діагност. Тому вирушайте в сервіс, де є грамотні фахівці та професійне обладнання. Тільки після їхнього вердикту приймайте рішення.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 3 промовисті ознаки, які вкажуть на те, що з ременем ГРМ серйозні проблеми