У вживаному автомобілі може бути ціла гама найрізноманітніших прихованих сюрпризів, які навіть сканер сервісмена не завжди визначить. Але як тоді бути, якщо поведінка “залізного коня” сильно змінилася: зросла витрата пального, з’явилися перебої в роботі силового агрегату? Мало хто знає, що здолати ці проблеми досить легко, причому – що важливо – без спецобладнання.
Коли зранку під час пуску двигуна починаються “непонятки”, водій напружується. Відчувається, що на холостих обертах з’являється “тремор”. Електронні “мізки” намагаються якось налаштувати паливо-повітряну суміш, але виходить це не завжди. Агрегат може і заглухнути, причому як на стоянці, так і в русі. Зазвичай грішать на безліч вузлів і деталей. Скажімо, можуть бути неполадки в модулі запалювання, забиті форсунки, брудні свічки або повітряний фільтр. Але з усім цим проблем якраз і немає. Куди ж дивитися?

Річ у тім, що в підкапотному просторі є так званий клапан адсорбера (не плутати з адсорбером, який розташовано під днищем у задній частині автомобіля, що являє собою зовсім інший пристрій).

Відкривається цей клапан тільки за сигналом блоку управління двигуном (ЕБУ) і починає пропускати через себе повітря. Коли пристрій ламається, то перестає тримати тиск. Ось і виходить, що через нього в двигун повітря “заганяється” безперервно. Воно проникає у впускний колектор, минаючи датчик масової витрати повітря (ДМВП). У результаті паливна суміш стає не тією, яку визначає ЕБУ, орієнтуючись якраз на дані ДМВП. Підсумок описано вище: підвищена витрата палива, троїння і утруднений пуск зранку.

Перемогти проблему доволі просто. Можна підшукати на авторозбірках працюючий клапан адсорбера або купити новий у магазині. А інші кмітливі автолюбителі його просто глушать. Для цього затикають гумову трубку, через яку і проходить зайвий кисень. При цьому корисно оглянути і цю саму трубку. Витоки можуть бути і через неї, якщо гума розсохлася і з’явилися тріщини.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 5 простих порад, які допоможуть визначити “угроблений” двигун