Такі помилки часто призводять до поломки двигуна та дорогого ремонту. Хоча їх зовсім легко уникнути.
1. Їжджу рідко, тому масло міняю раз на кілька років
З одного боку, масло дійсно працює мало, а тому й міняти його можна рідше.
Однак після заливання в мотор воно починає окислюватися набагато швидше, ніж при зберіганні в запечатаній каністрі, обсяг кисню в якій обмежений.
Мотор запуститься і з маслом 5-річної витримки, проте його характеристики сильно відрізнятимуться від заданих автовиробником.
2. Не наливаю вище мінімуму
Навіть якщо рівень масла знаходиться на мінімальній відмітці, їздити можна. Але маслу в таких умовах працювати важче, ніж за номінального рівня, оскільки зростає так звана кратність його обміну.
Грубо кажучи, оскільки масла стало мало, то одним і тим же часткам доводиться інтенсивніше працювати. Відповідно, воно швидше старіє і раніше втрачає свої властивості.
3. Вибираю масло подешевше
Чим вище експлуатаційна категорія масла по API, тим воно дорожче. І багато хто думає: навіщо заливати дороге SP, якщо ще вчора кращими маслами вважалися SN чи SM?
Переваги масел категорії SP полягають у тому, що вони практично не залишають зольних відкладень на поршнях, тарілках клапанів та стінках камери згоряння. Це перешкоджає виникненню ефекту LSPI в моторах з прямим упорскуванням палива – передчасне займання паливної суміші на малих обертах, що може призвести до руйнування поршнів. А також знижує ймовірність детонації.
При цьому склад базових масел дозволяє підтримувати мінімальну в’язкість для ефективного відведення тепла від поршнів з малими перерізами дренажних каналів. Масла категорії SP створювалися для турбомоторів з безпосереднім упорскуванням, в яких більш давні масла іноді створювали описані вище небажані ефекти.
Для інших моторів такі масла справді не потрібні. У них можна заливати щось дешевше. І це розумна та виправдана економія. Тим більше, якщо міняєте масло частіше, ніж рекомендує виробник.
4. Міняю строго за регламентом
Здавалося б, саме так і має поводитися власник автомобіля. Однак інструкції пишуть з огляду на середньостатистичні умови експлуатації. Крім того, багато автовиробників вказують солідні інтервали заміни масла, щоб виграшно виглядати на тлі конкурентів.
Якщо автомобіль їздить у неквапливому темпі порожнім шосе, знижувати інтервали заміни масла не має сенсу. А тому, хто щодня штовхається у міських пробах, можна (і потрібно) це робити. Адже пробіги по кілометрах виходять скромними, а наробіток у мотогодинах — солідний.
За такого режиму експлуатації міняти масло бажано кожні 7–8 тисяч км.
5. Купую масло про запас
Стародавні продукти можна використовувати хіба що для дорослих моторів, які доживають останні мотогодин. Адже згодом робочі характеристики масла погіршуються. До того ж відносно свіжі машини спочатку вимагають масла високої категорії якості за API. Не потрібно в сучасний двигун заливати масло з минулого десятиліття – мотору можна нашкодити.
6. Заливаю більш в’язке (і дешеве), хоча рекомендовано 0W-20
Більшість сучасних моторів мають компактну конструкцію з вузькими масляними каналами, розрахованими саме на малов’язкі масла типу 0W-20. В’язкіший продукт може просто застрягти в них. Крім того, малов’язке масло має ще один плюс — воно допомагає трохи знизити витрату палива.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чим найкраще обробити болти та гайки при заміні коліс, якщо не силіконовим мастилом