Багато автовласників упевнені в тому, що не варто регулярно використовувати кондиціонер у холодну пору року, щоб зберегти його вузли в робочому стані до настання тепла. Ось тільки чомусь забувають про скупчення в елементах системи вологи і про мастило, яке схильне густіти в мороз. Втім, у спілкуванні водія з кліматичною установкою вистачає й інших помилок. Причому фатальних.
При мінусових температурах, від бездіяльності холодоагенту в системі кондиціонування не змащуються рухомі частини компресора, який фактично є найдорожчим компонентом. Тому після тривалого простою кліматична установка починає працювати в так званому сухому режимі, повільно, але вірно руйнуючи магістралі та інші елементи.

Щоб уникнути подібних проблем, періодично все ж слід вмикати кондиціонер навіть у холоди, але тільки при прогрітому до робочої температури двигуні. Кількох хвилин для профілактики його роботи буде цілком достатньо. Мастило проникне в деталі механізму, які труться, і не доведе компресор до передчасної загибелі.

Дивно, але факт – левова частка автовласників ніколи не перевіряє наявність фреону в системі кондиціонування, звертаючись до технічного центру вже за фактом, коли з дефлекторів банально перестає дути холодним повітрям.

Нерідко в сучасних автомобілях, які все частіше є одноразовими, від нестачі холодоагенту кондиціонер починає “чудити”, працюючи на знос. Це як з паливним насосом, який легко може відправитися на звалище, коли в баку тупо закінчується бензин. Погодьтеся: краще перевіряти наявність фреону і підтримувати його рівень, ніж потім ремонтувати саму систему.

А ще практично ніхто з водіїв не чистить радіатор кондиціонера, чиї сітки в наших умовах експлуатації забиваються досить швидко. Пил, бруд, реагенти – все це надмірно швидко руйнує радіатор, скорочуючи ресурс кліматичної системи. Тому краще застерегти, ніж потім лікувати, чи не так?

І якщо вже мова зайшла про чищення кондиціонерного радіатора або, як його ще називають фахівці, конденсора, то насамперед у нього треба перевірити стан зовнішньої поверхні. Нагадаємо, що у більшості легкових машин, а також кросоверів і позашляховиків цей теплообмінник стоїть перед радіатором системи охолодження. І під час руху машини його комірки першими приймають на себе потік повітря зі сміттям, що летить разом із ним, та іншою дурницею типу сухого листя, а влітку – ще й комах.

Вся ця напасть створює липку суміш, яка закупорює зовнішні канали конденсора, тим самим порушуючи його нормальну роботу. І тоді, хочеш – не хочеш, доводиться звертатися по допомогу в автосервіс. Однак там радіатор часто очищають від бруду по-старому – потужним струменем води з мийки високого тиску. Що нерідко призводить до пошкоджень його отворів. Альтернативний і куди більш щадний вихід з положення – застосування засобів автохімії.

Як варіант можна спробувати очищувач зовнішньої поверхні радіатора Kuhler Aussenreiniger від Liqui Moly (Німеччина). Це спеціальний спрей з високою проникаючою здатністю, який швидко розпушує і навіть частково розчиняє маслянистий бруд. Він повністю відшаровується від поверхонь осередків вже через 5-10 хвилин обробки спреєм і потім легко змивається з радіатора навіть слабким напором води.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як водії доводять двигуни авто до перегріву, забуваючи про просту процедуру