Лайфхаки
0

Як дізнатися, звідки тече масло в автомобілі, та усунути проблему

Масло в автомобілі покликане зводити до нуля сили тертя та мінімізувати знос деталей двигуна та трансмісії. Головна умова для виконання ним своїх функцій у повному обсязі без втрати якості роботи – це придатні для конкретного автомобіля склади паливно-мастильних матеріалів, їхня своєчасна, правильна заміна та достатній рівень. У цій статті ми розкажемо, що робити, якщо тече масло з мотора.

Саме зниження рівня масла часто призводить до проблем з двигуном, причиною чого може стати банальне протікання масла. І якщо вже так сталося, що капає масло з під машини, то з цим треба розбиратися і лагодити автомобіль!

 

1. Як зрозуміти характер протікання масла

Що й звідки тече з-під машини?

У сучасних автомобілях застосовується як мінімум три типи масла – моторне, трансмісійне та гідравлічне. Кожне має свої технічні характеристики та об’єми, порушення яких може призвести, наприклад, до протікання.

Але про все по порядку. Рівень масла в автомобілі – один із найважливіших параметрів, на які повинен звертати увагу водій. Якщо раптом він почав різко знижуватися – значить, масло десь знайшло вихід. Погодьтесь, що неприємно раптово побачити явище, коли підтікає масло в машині, тому стан двигуна треба регулярно перевіряти.

 

Гарантований спосіб перевірити, чи протікає масло у вашому автомобілі – підкласти під нього картон і залишити на ніч. Якщо спостерігається явище, коли капає масло з мотора, тоді на ранок ви виявите сліди свіжого масла на картоні і навіть зможете дізнатися, звідки воно витекло. Для цього достатньо вмочити в пляму білу серветку:

  • Жирний коричневий або виражений жовтий колір означає, що масло витекло з двигуна;
  • Червоний колір, швидше за все, розповість про протікання з коробки передач;
  • Синій, зелений або оранжевий кольори – ознака гідравлічного масла або антифризу.

Набагато складніше визначити точне місце протікання і тим більше виправити проблему самотужки.

 

2. Як визначити та усунути протікання масла з двигуна

Масляне протікання з двигуна

Для визначення місця, звідки тече масло, і взагалі, чому тече масло з машини – достатньо відкрити капот та уважно оглянути простір під ним. Якщо візуально все чисто, і слідів масляних плям немає – можливо, проблема криється в відкрученому зливному корку двигуна або КПП або в масляному фільтрі, який розбовтався.

Для усунення протікання масла в цьому випадку достатньо відновити герметичність сполук за допомогою звичайного ключа. Доведеться знімати захист картера.

Інша ситуація, коли витікає масло з машини так сильно, що олива скрізь і всюди, може говорити про серйозний витік через клапанну кришку або сальники колінчастого вала. Однак не забувайте, що сальники «ходять» до 100 тис. км пробігу до першого протікання, і якщо на вашому автомобілі пробіг невеликий, виною усьому може стати розгерметизація масляних шлангів або прокладки ГБЦ.

У першому випадку необхідно підтягнути хомути на кожному зі шлангів, перевірити і долити масло до необхідного рівня, завести двигун і дати йому попрацювати не менше 10 хвилин, щоб тиск масла в системі прийшов у норму. Якщо явних ознак протікання немає, можливо, ви вирішили проблему. Періодично перевіряйте рівень масла у двигуні, щоб переконатися, що протікання припинилися.

Протікання масла з-під голівки блоку циліндрів

Якщо справа в прокладці ГБЦ, все набагато складніше, адже часом буває необхідна не тільки заміна прокладки або герметика, але і всієї кришки головки блоку циліндрів – наприклад, якщо двигун перегрівся.

Інша можлива причина, чому масло почало витікати з-під кришки – у перевищенні допустимого тиску картерних газів. Відбувається це через забруднення вентиляції картерних газів, що в свою чергу стає наслідком застосування невідповідної для вашого автомобіля або бракованої змащувальної рідини.

В цьому випадку простою заміною прокладки теж не обійтися – доведеться повністю прочищати всю систему, промивати двигун і заливати нове якісне масло. Той самий випадок, коли скупий платить тричі.

До речі, одна з причин витоку масла – нещільно закрита кришка маслозаливної горловини.

Протікання в сальнику колінвала

Якщо ж потік сальник колінвала, ви дізнаєтеся про це відразу – в районі ременя ГРМ в маслі буде все, що тільки можливо, навіть сам ремінь. Важливо якнайшвидше звернутися до автосервісу за заміною сальника, після чого ретельно промити забруднені місця навколо двигуна.

Щоб гарантовано визначити місце витоку масла з двигуна, ретельно вимийте та очистіть його від бруду на автомийці та залийте у масляну горловину флуоресцентну рідину. Будь-які навіть незначні протікання тепер можна буде встановити при світлі флуоресцентної лампи.

Як показує практика, сальник колінвала з боку коробки тече дуже рідко і найчастіше доживає до кінця терміну експлуатації автомобіля. Але потрібно бути готовим до виходу з ладу цього елемента двигуна.

Перша ознака того, що потік задній сальник колінвала – це незначне зниження рівня масла. На стику між коробкою передач і двигуном обов’язково з’явиться жирна масляниста пляма. Це вірна ознака того, що тече цей сальник.

Якщо не вжити жодних заходів, може відмовити зчеплення, адже масло із сальника поступово почне замаслювати кошик та диск зчеплення. Це може призвести до практично повної зупинки автомобіля. Щоб такого не сталося, потрібно вчасно міняти сальники колінвалу.

 

3. Визначаємо протікання масла з коробки передач

Протікання коробки передач

Протікання масла в автоматичній коробці передач – це завжди величезна трагедія для сімейного бюджету автовласника, адже навіть звичайне розбирання АКПП може обійтися дуже недешево. Тому одразу перевірте пробку зливу масла на коробці. Якщо протікає вона, можна “видихнути”, якщо ні – терміново в сервіс, адже навіть невелике зниження рівня масла може “вбити” коробку аж до неможливості її відновлення.

Що стосується «механіки», тут все більш оптимістично, і навіть низький рівень масла не завжди призводить до трагічних наслідків. Протікати тут може сальник куліси передач – його заміна, як правило, не викликає великих складнощів навіть у автолюбителів, як і усунення протікання з-під датчика заднього ходу.

Щоб усунути протікання масла через датчики, відкрутіть датчик заднього ходу і посадіть його на автомобільний герметик, попередньо ретельно витерши масло з посадкових поверхонь. Для герметизації датчика швидкості необхідно замінити гумові ущільнювачі.

Датчик заднього ходу

Якщо ж масло протікає через стик корпусів двигуна та КПП, і ви бачите, що це не моторне масло, вашій коробці потрібний серйозний ремонт. Найменше з бід – це протікання сальників, більше – сильне зношування первинного валу в районі ущільнювального елемента або його неприпустимий люфт. Дізнатися про це можна буде лише після розбирання на автосервісі.

Можна також перевірити масляний щуп – якщо він вийшов зі свого посадкового місця, швидше за все, масло незначно проступатиме на поверхню. Достатньо просто повернути щуп на місце.

У КПП може бути та проблема, що й у двигуна – розрив прокладки піддону. Необхідно злити масло, зняти піддон, замінити прокладку та повернути все на місце. Найпростіша причина протікання – розгерметизація трубок охолоджувача. Достатньо підтягнути штуцера, щоб протікання припинилося.

Найчастіша причина протікання КПП – це розбовтування різьбових з’єднань, тому в більшості випадків вирішити проблему з протіканням можна самостійно. Однак якщо не впевнені, краще звернутися до автосервісу.

 

4. Виявляємо та усуваємо протікання масла в рульовій системі

Протікання в системі гідропідсилювача керма

Протікання гідропідсилювача керма – досить тривожний симптом для водія, адже наслідком цього може стати втрата керування. Тому важливо вчасно помітити та усунути причину протікання, а також відновити рівень гідравлічної рідини до норми.

Протікати може як сама рейка через сальники ущільнень штоків, так і насос гідропідсилювача керма, трубки та шланги високого тиску. Найстрашніше – це розрив трубок, що практично неможливо і трапляється вкрай рідко.

Щоб визначити місце протікання, спочатку потрібно уважно оглянути гідравлічну систему управління. Бажано під час огляду використовувати автомобільний ендоскоп, який можна підключити до ноутбука чи смартфона. Так можна безпомилково виявити причину неполадки та по можливості усунути її самостійно.

Заміна масла в системі гідропідсилювача керма

Якщо такої можливості немає, а відвідати автомайстерню прямо зараз не вийде, обов’язково долийте рідину в бачок і періодично перевіряйте її рівень до того моменту, поки протікання не буде усунуто.

Одна з причин протікання гідравлічного масла – у її несвоєчасній заміні. Масло з часом забруднюється, і деталі рейки, що труться, відчувають підвищений знос. Перший симптом підтікання рейки – люфт, важке кермо та сторонні шуми. Щоб уникнути подібних проблем, міняйте гідравлічне масло щонайменше кожні 70 000 км пробігу.

Протікання в насосі гідропідсилювача керма найчастіше усувається заміною сальників. Порушення герметичності трубок і шлангів можна віднести до групи високого ризику, і такі елементи бажано замінити на нові, особливо якщо є сліди тріщин та потертостей.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого деякі автомобілісти заливають масло в пороги машини

Advertisement
Теги: , , , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню