Кожен автомобіліст хоча б раз потрапляв у ситуацію, коли у брелоку сигналізації безнадійно сідав елемент живлення. У такій ситуації доводиться пускати у справу ключ. Однак, мало хто знає, що насправді існує як мінімум один альтернативний спосіб з використанням того ж брелока. І ні, нічого бити і ламати в цьому способі не доведеться.
Чому батареї перестають працювати? Загальна відповідь ні для кого не є секретом. Однак у чому причина? Річ в тому, що електричний заряд у батарейці виникає завдяки хімічній реакції, яку викликає взаємодія анода (графітового стрижня), катода (цинкового стакана) та електроліту між ними. Негативні іони, що утворилися на катоді внаслідок окиснення, спрямовуються до позитивного анода. Людина отримує свою електрику! Проблема полягає в тому, що, крім заряду в процесі хімічної реакції між електролітом і катодом, формується оксидна плівка, яка надалі «вбиває» батарейку ще до того, як всі її ресурси повністю відпрацюють своє.
Сольову батарею через специфіку пристрою зарядити як акумулятор не можна. Однак, можна на нетривалий час зруйнувати ту саму оксидну плівку, що заважає перебігу хімічної реакції. Зробити нагріванням батареї або деформацією без порушення цілісності корпусу. Найпростіше нагріти батарейку, опустивши її в теплу (не кип’ячену!) рідину і потримати в ній трохи часу. Однак, оскільки у випадку з автомобільною сигналізацією теплої води у нас під рукою швидше за все не виявиться, то доведеться вдатися до деформації.
Звичайні батарейки типорозміру ААА найчастіше «повертають до життя» за допомогою ніжної деформації пасатижами. Однак, оскільки вони швидше за все лежатимуть у багажнику, можна вдатися і до допомоги зубів. Акуратно та впевнено надкушуємо елемент живлення так, щоб його корпус легко скривився, а разом із ним і цинковий катод. Це дозволить зруйнувати оксидну плівку, що утворилася всередині, і використовувати таку батарейку ще кілька разів (зазвичай трюк з «підзарядкою» виходить провернути ще 2-3 рази).
Само собою не потрібно робити ілюзій: батарейку все одно доведеться зовсім скоро міняти, тому що плівка на катоді утворюється лише тоді, коли електроліт уже дихає на ладан. Зловживання «підзарядками» звичайних батарейок рано чи пізно призводить до руйнування цинкового стакана та оболонки, а також витоку отруйного електроліту… ну, або того, що до цього моменту від нього залишиться.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого на запасному автомобільному ключі є дивна червона штучка