Лайфхаки
0

Скільки без шкоди для себе двигун машини може працювати на холостому ходу

Міська експлуатація негативно впливає на стан автомобіля. У заторах і на “довгих” світлофорах двигун довго працює на холостих обертах. Досвідчені водії кажуть, що такий режим призводить до різних серйозних проблем. Чи так це насправді, розповідаємо в цій статті.

Для початку нагадаємо, що холостий хід – особливий алгоритм роботи, за якого підтримується цикл згоряння повітряно-паливної суміші, коли автомобіль стоїть на місці. Навколо цього процесу ходить маса суперечок і вигадок. Одні кажуть, що він сильно впливає на ресурс мотора, інші доводять зворотне. Де ж істина?

Страшилки зазвичай звучать так: під час роботи на низьких обертах поршнева група недостатньо змащується. Це особливо актуально для сучасних довгохідних двигунів. Результат – сильний знос деталей, поява задирів на стінках циліндрів, що наближає руйнівний капремонт.

Насправді це міф. Адже інженери прекрасно знають про навантаження і трафік у мегаполісах. Тому вже на етапі проєктування закладають такі характеристики, щоб навіть на мінімалках маслонасос створював потрібний тиск, що забезпечує безперебійне надходження мастила на всі пари тертя. Іноді навіть виходить, що “холості” – найбезпечніший режим, за якого навантаження на компоненти незначне. Тобто працювати мотор може доти, доки не скінчиться паливо. Але тут є нюанси і полягають вони в правильному техобслуговуванні.

У багатьох сучасних “сталевих серцях” об’єм картера маленький, та ще й поруч із ним проходить труба вихлопної системи. Вона додатково “підсмажує” мастило, яке працює на межі. Тому мастило треба частіше освіжати. А орієнтуватися при цьому не на кілометраж, а на мотогодини.

Важливо знати: сучасна синтетика не змінює своїх властивостей протягом 250-300 мотогодин. Інакше кажучи, за середньої швидкості руху в місті 30 км/год “рідина” втрачає характеристики приблизно за 9000 кілометрів пробігу. Присадки виробляються трохи повільніше. Отже, якщо ви регулярно товчетеся в заторах по 2 години, то оновлювати мастило слід через 7000-8000 км, а не через 15 000 км, як написано в сервісній книжці.

До речі, так роблять таксисти, тому і проїжджають на машинах по 500 000 км. Ці нехитрі рекомендації допоможуть зберегти найважливішу і найдорожчу частину автомобіля в цілості й збереженості довгі роки.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як перемогти поганий запуск мотора і велику витрату масла, замінивши лише одну деталь

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню