Інстинкт – поганий помічник. У всякому разі, коли йдеться про керування транспортним засобом та поведінкою автомобіліста на дорозі. На жаль, коли водій опиняється в екстремальній чи просто непередбачуваній ситуації, то дуже часто спрацьовує саме інстинкт, а не досвід, знання чи холодний розрахунок. Найчастіше таке відбувається у моменти, коли гальмувати стає вже пізно.
Хороші шини, наявність ABS та великий досвід керування автомобілем – це ще не гарантія того, що у разі виникнення критичної ситуації на дорозі аварії вдасться уникнути. У ПДР це питання висвітлюється у пункті 12.1. Багато хто вбачає в ньому заборону на маневрування у разі екстреного гальмування. Проте це не так. Насправді прямої заборони на здійснення маневрів у подібній ситуації немає. Виняток становлять ситуації із засліпленням водія. Це питання висвітлюється пунктом ПДР 19.3. Там прямо говориться про те, що автомобіліст зобов’язаний якнайшвидше зупинитися. При цьому у формулюванні 19.3 є пряма заборона маневрування.
То як же вчинити водієві в екстреній ситуації? Дуже важливо зберігати холодну голову, самоконтроль та відчувати улюблений автомобіль. Інстинктивні дії в більшості випадків, особливо на мокрій або слизькій дорозі, тільки нашкодять. Тому головне, не робимо різких рухів, щоб скоротити ризики занесення або повної втрати управління.
Якщо у машини дуже різко повернулося кермо, і автомобіль відмовляється повертати, то намагаємося насамперед похитувати кермо в зворотному напрямку. При цьому гальмувати краще одразу. Гальмування має бути максимально інтенсивним. Тут краще довіритись електронним системам безпеки. Сучасна електроніка здебільшого справляється із завданням краще, ніж середній водій.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому досвідчені водії перестають моргати колегам фарами через «засідки» поліції