Досвідчені водії напевно можуть відразу назвати цілий список конструктивних особливостей і способів експлуатації мотора, що є запорукою його довговічності. Але на думку експертів, чимало з них вже не відповідають дійсності.
Запитай досвідченого водія: яким має бути двигун авто, щоб він “прожив” якомога довше і не створював при цьому проблем автовласникові? І він відповість – атмосферним. Тобто без турбонаддуву. На перший погляд, це логічно: що менше вузлів (відсутня турбіна), то нижча ймовірність, що якийсь із них вийде з ладу. Але зараз це не так. Наприклад, атмосферний 110-сильний 1,6-літровий фольксвагенівський двигун MPI, будучи “атмосферником”, доволі часто починає “жерти” мастило вже на 50 000 пробігу при найдбайливішій експлуатації. Виною тому – конструкція його впускного і випускного колекторів і проблеми з маслознімними кільцями.

А “атмосферники” від Hyundai/Kia, наприклад, грішать підсосом мікрочастинок вмісту каталізатора в циліндри. Що призводить до раптової відправки двигуна на “капіталку”. Не в “атмосферності” тепер криється надійність, а в інших особливостях конструкції силового агрегата.

Багато водіїв упевнені також, що ланцюговий привід ГРМ набагато надійніший за ремінний. Забудьте. Це було справедливо років 10 тому. А тепер у моторах застосовують тоненькі й ніжні ланцюги – у боротьбі із “зайвою” вагою. Як наслідок – ланцюги дуже швидко розтягуються і починають вимагати термінової заміни. Цьому, до речі, здорово сприяє звичка більшості автомобілістів не прогрівати двигун перед початком руху.

А ще величезна кількість автовласників упевнені, що застосування А-95, у той час коли мотор їхньої машини нормально “перетравлює” А-92, сильно подовжує життя силовому агрегату і захищає його від неприємностей із паливом. Це повна нісенітниця. Хоча б тому, що в бензині з вищим октановим числом просто міститься більше присадок. Які в теплу погоду першими (і дуже швидко!) випаровуються з палива. Після чого мотор опиняється на низькооктановому пайку, з яким далеко не завжди може впоратися.

Не менш застарілою думкою можна вважати твердження, що чим менший у машини пробіг, тим довше проживе її двигун. Воно було правильним до епохи тотальних міських заторів у мегаполісах. У нинішніх умовах двигун машини типового городянина набагато сильніше “вбивається” рваним режимом руху в “заторах” і частими запусками через безліч поїздок на короткі відстані, ніж поїздками з високою, але постійною швидкістю по шосе.

Не можна також не згадати про поширену досі серед водіїв упевненість у тому, що по-справжньому гарним вибором для двигуна може бути лише дороге мастило. Нічого подібного. Ціна мастила складається з вартості його компонентів і витрат виробника на маркетинг і просування товару. Тому роздрібні ціни на абсолютно однакові за своїми властивостями моторні мастила можуть різнитися часом в рази. Просто тому, що один із брендів дуже багато коштів вкладає в рекламу.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати скільки без шкоди для себе двигун машини може працювати на холостому ходу