Що може бути гірше для водія, ніж акумулятор автомобіля, що сів раннім зимовим ранком? Насправді багато чого… Але це анітрохи не применшує прикрості того факту, що АКБ улюбленої «ластівки» все-таки розрядився у непридатний для цього момент. Уберегтися від подібного можна лише одним способом – постійно тримати руку на пульсі і час від часу перевіряти, чи акумулятор ще може трохи попрацювати. Ось «дідівський» спосіб, як це можна перевірити.
Хороший акумулятор може легко прослужити 5 років. Окремі автомобілісти вихваляються тим, що в їх «ластівках» АКБ служать по 7-9 років. Втім, щоб батарея прослужила бодай заповітну п’ятірку, генератор повинен стабільно видавати потрібну напругу, а з електроустаткуванням у машині повинні бути відсутні серйозні проблеми. Однак, кожен новий рік експлуатації акумулятора підвищує ризики на те, що одного недоброго ранку стартер автомобіля почне «жувати». Особливо важкою для будь-якого АКБ стає зима. Як можна зрозуміти, що батарея не переживе морозну пору ще до холодів?
Багато водіїв вважають, що якщо стартер “колотить” справно, а на клемах виходить 12.5 Вольт і більше, то все однозначно гаразд. Насправді, все не так просто. З настанням перших холодів ситуація стрімко змінюється. Для того, щоб дізнатися реальний стан справ з акумулятором спочатку доведеться роздобути хоча б найдешевшу вилку навантаження. Можна також використовувати мультиметр. Коли апарат буде в руках, потрібно зняти показання. Спочатку міряємо напругу в акумуляторі без навантаження, а потім робиться те саме з навантаженням. Потім порівнюємо отримані результати.
Повністю заряджений акумулятор без навантаження повинен буде показати на приладах напругу 12.7 Вольт або більше. У міру зростання навантаження на батарею, напруга спочатку опуститься нижче 10 Вольт, а потім повернеться значення не менше 10.2 Вольт. Сенс в тому, що при повному 100% заряді напруга акумулятора не повинна опускатися нижче за відмітку в 10 Вольт на хоч якийсь значний проміжок часу. Перевіряти акумулятор потрібно після як мінімум 24-годинного простою транспортного засобу. Якщо обладнання показує 12.5 В без навантаження і 9.6 В під навантаженням, це означає, що заряд впав як мінімум до 75%. Якщо показання вольтметра під навантаженням впали до 8.4 і утримуються на цій відмітці під навантаженням, значить АКБ зберігає тільки 25% енергії. Якщо акумулятор після добового простою має значно менше 100% заряду, саме час задуматися про його заміну.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про як можна надовго захистити крила автомобіля від корозії