Лайфхаки
0

Коли насправді слід міняти масло в машині, якщо не за регламентом

Ех, якби масло в машині можна було просто міняти за регламентом, прописаним в інструкції з експлуатації. Проблема полягає в тому, що під дією різноманітних агресивних чинників змащувальна субстанція має звичай втрачати свої якості ще до того, як підходить встановлений термін. Тому для будь-якого водія дуже важливо знати і вміти визначати “той самий момент”. Якраз про нього сьогодні мова і піде.

Заміна мастила за регламентом - сумнівний план.

У переважній більшості інструкцій з експлуатації транспортного засобу від виробників у питанні заміни мастила фігуруватиме одна з кількох “класичних” цифр. Найчастіше це 15 тисяч км пробігу або не менше 1 разу на рік. При цьому в інструкціях машин, що продаються в Західній Європі, інтервал може досягати 20-25 тисяч км на рік. Однак, тут важливо розуміти головне: жоден автомобільний бренд не зацікавлений у заниженні термінів заміни мастила, оскільки це призводить до подорожчання обслуговування транспортного засобу. А отже, автомобіль із дорожчим обслуговуванням має на ринку менш привабливий вигляд. Тому дивитися в інструкцію з експлуатації потрібно, але спиратися при визначенні термінів заміни тільки на неї не можна. Що ж ще має враховувати автомобіліст?

 

1. Важкі умови експлуатації

Експлуатація у важких умовах прискорює знос.

Існує досить широкий перелік умов, які визнаються конструкторами важкими для роботи двигуна. Кожна з цих умов прискорює знос моторного масла. Насамперед до цього переліку відносять часті поїздки важковантаженим, тривалу роботу на холостому ходу, експлуатацію авто в запорошених умовах, рух із частими зупинками, рух на високій швидкості від 140-150 км/год, часті поїздки на невеликі відстані, експлуатацію авто в сильний мороз, їзду в горах, їзду в напруженому ритмі, рух по дорогах, які обробляються реагентами. При цьому їзда у важких умовах знижує термін заміни мастила мінімум у 2 рази до пробігу в 7 500 км або до заміни раз на 6 місяців.

 

2. Мотогодини

Варто поставити лічильник мотогодин

Сучасні моторні мастила зберігають свої якості протягом приблизно 250-350 годин експлуатації ДВЗ. Для визначення мотогодин можна скористатися борткомп’ютером автомобіля. Також сьогодні продаються спеціальні електронні таймери для підрахунку мотогодин. Працює подібний лічильник, поки увімкнено запалювання. Перерахувати мотогодини в пробіг нескладно. Для цього достатньо помножити час роботи ДВЗ на середню швидкість. Наприклад, 30 км/год * 250 мотогодин = 7 500 км. Такий показник є половиною від пробігу, на якому виробник рекомендує міняти масло.

 

3. Стан мастила

І масло потрібно регулярно перевіряти.

Повну картину про стан мастила не вдасться сформувати без регулярної перевірки його рівня і фізичних якостей. Якщо рівень мастила тривалий час не змінювався, а потім різко впав, то це означає одне з двох: або в машині поломка, або змащувальна субстанція остаточно втратила корисні властивості. При цьому важливо пам’ятати, що маслу необов’язково текти самому. Скорочуватися його рівень може, наприклад, через змішування з антифризом. У цьому разі на щупі та кришці маслозаливної горловини з’являтиметься легко впізнавана біла або світло-жовта емульсія.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як не варто економити на мастилі

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню