Ех, якби масло в машині можна було просто міняти за регламентом, прописаним в інструкції з експлуатації. Проблема полягає в тому, що під дією різноманітних агресивних чинників змащувальна субстанція має звичай втрачати свої якості ще до того, як підходить встановлений термін. Тому для будь-якого водія дуже важливо знати і вміти визначати “той самий момент”. Якраз про нього сьогодні мова і піде.
У переважній більшості інструкцій з експлуатації транспортного засобу від виробників у питанні заміни мастила фігуруватиме одна з кількох “класичних” цифр. Найчастіше це 15 тисяч км пробігу або не менше 1 разу на рік. При цьому в інструкціях машин, що продаються в Західній Європі, інтервал може досягати 20-25 тисяч км на рік. Однак, тут важливо розуміти головне: жоден автомобільний бренд не зацікавлений у заниженні термінів заміни мастила, оскільки це призводить до подорожчання обслуговування транспортного засобу. А отже, автомобіль із дорожчим обслуговуванням має на ринку менш привабливий вигляд. Тому дивитися в інструкцію з експлуатації потрібно, але спиратися при визначенні термінів заміни тільки на неї не можна. Що ж ще має враховувати автомобіліст?
1. Важкі умови експлуатації
Існує досить широкий перелік умов, які визнаються конструкторами важкими для роботи двигуна. Кожна з цих умов прискорює знос моторного масла. Насамперед до цього переліку відносять часті поїздки важковантаженим, тривалу роботу на холостому ходу, експлуатацію авто в запорошених умовах, рух із частими зупинками, рух на високій швидкості від 140-150 км/год, часті поїздки на невеликі відстані, експлуатацію авто в сильний мороз, їзду в горах, їзду в напруженому ритмі, рух по дорогах, які обробляються реагентами. При цьому їзда у важких умовах знижує термін заміни мастила мінімум у 2 рази до пробігу в 7 500 км або до заміни раз на 6 місяців.
2. Мотогодини
Сучасні моторні мастила зберігають свої якості протягом приблизно 250-350 годин експлуатації ДВЗ. Для визначення мотогодин можна скористатися борткомп’ютером автомобіля. Також сьогодні продаються спеціальні електронні таймери для підрахунку мотогодин. Працює подібний лічильник, поки увімкнено запалювання. Перерахувати мотогодини в пробіг нескладно. Для цього достатньо помножити час роботи ДВЗ на середню швидкість. Наприклад, 30 км/год * 250 мотогодин = 7 500 км. Такий показник є половиною від пробігу, на якому виробник рекомендує міняти масло.
3. Стан мастила
Повну картину про стан мастила не вдасться сформувати без регулярної перевірки його рівня і фізичних якостей. Якщо рівень мастила тривалий час не змінювався, а потім різко впав, то це означає одне з двох: або в машині поломка, або змащувальна субстанція остаточно втратила корисні властивості. При цьому важливо пам’ятати, що маслу необов’язково текти самому. Скорочуватися його рівень може, наприклад, через змішування з антифризом. У цьому разі на щупі та кришці маслозаливної горловини з’являтиметься легко впізнавана біла або світло-жовта емульсія.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як не варто економити на мастилі