Лайфхаки
0

Чому шини зношуються зсередини? – Пояснюємо

Шини можна назвати сполучною ланкою між автомобілем і дорожнім покриттям. Саме тому протягом багатьох десятиліть постійно вдосконалюється склад і конструкція шин. Згідно з прийнятими правилами автомобіль допускається до участі в дорожньому русі тільки при належному стані коліс. Огляд шин з усіх боків дає змогу отримати інформацію про їхній стан, технічний стан автомобіля і про особливості манери водіння власника.

Чому їсть шину – доволі часте запитання, яке можна зустріти на різних автомобільних форумах. Адже через деякий час після виявлення нерівномірного зносу колеса можуть бути непридатними для використання, адже сильний знос значною мірою погіршує керованість, збільшує гальмівний шлях, знижує стійкість транспортного засобу на дорозі.

Проводимо огляд

 

Особливості автомобіля визначають те, з якого боку відбувається сильніший знос: ззаду чи спереду. Для того щоб оцінити не тільки придатність шин, а й визначити відсутність проблем з технічним станом автомобіля, слід провести огляд всіх 4 коліс.

При цьому зазначимо:

1. У автомобіля, який має задню ведучу вісь, саме задні колеса будуть більше зношені, у передньопривідного автомобіля – навпаки передні. Це пов’язано з тим, що передача крутного моменту призводить до збільшення сили тертя між колесом і дорогою.

2.Якщо, наприклад, Фіат Альбеа має спереду дискові гальма, а ззаду барабанні – передні колеса будуть зношені більшою мірою. Це пов’язано з тим, що ефективність дискових гальм вища. Найчастіше сильне стирання тієї чи іншої частини колеса відбувається під час гальмування, оскільки в цей момент виникає велике навантаження на вісь.

Манера водіння завжди визначає ступінь, швидкість зносу. Що більше під час руху розгонів і гальмувань, то більший знос.

Під час огляду варто враховувати, що випадки, які ми розглядаємо, визначають рівномірний знос по всій поверхні. Чого жере шини нерівномірно? Відповідь досить проста – є несправність, яка до цього призводить.

Визначити те, що колеса більше з’їдені з внутрішньої або зовнішньої сторони можна тільки через досить великий проміжок часу. Це пов’язано з тим, що тільки через кілька сотень кілометрів це стане видно без використання спеціальних приладів для вимірювання величини протектора.

Знос керованих і ведучих коліс

 

Важливим моментом можна назвати те, що жере гуму з внутрішньої і зовнішньої сторони ведучих і керованих коліс по-різному навіть за відсутності несправності. Це пов’язано з такими моментами:

1. Керовані колеса на момент повороту зчіплюються з дорожнім покриттям внутрішньою або зовнішньою стороною шини, що пов’язано з особливостями рульової системи. Тому Фіат Альбеа може мати шини з нерівномірним зносом. Однак подібне явище проявляється через кілька тисяч кілометрів.

2. Колеса, на які передаються крутний момент, зношуються більшою мірою посередині – жере шину в місці, де концентрується навантаження і сила тертя.

Якщо керовані колеса є ведучими, то два явища підсумовуються, і відбувається рівномірний знос. Подібне явище характерне для передньопривідного транспортного засобу. Чого жере нерівномірно шини в цьому випадку – відповідь криється в наявності несправності.

Часті проблеми

 

При розгляді того, чому Фіат Альбеа має шини з різним ступенем зносу, слід зазначити, що в деяких випадках проблема проявляється через кілька сотень кілометрів пройденого шляху. Виділимо такі причини того, чого жере шину нерівномірно:

1. Неправильний розвал сходження, що може статися через деякий час експлуатації транспортного засобу і при сильному ударі. Внутрішній знос найчастіше відбувається саме з цієї причини. Тому багато хто звертає на неї увагу під час перевірки протектора.

 

2.Неправильний тиск у колесах також можна назвати причиною, через яку через деякий час відбувається зношування з внутрішньої або зовнішньої сторони.

 

3.Низький тиск також може стати причиною нерівномірного зносу. Любителі їздити на приспущених колесах постійно змінюють шини.

 

4. Допущені дефекти під час виготовлення. Досить рідко можна зустріти ситуацію, коли причиною цього явища стає допущений дефект при виготовленні. Саме тому слід приділяти увагу при виборі на пропозицію тільки перевірених виробників.

 

5. Старіння шин. Досить рідко шини використовуються після того, як вони були випущені через кілька років. Це пов’язано з тим, що велика кількість автомобілів визначає високу потребу в цьому товарі. Тому всі шини скуповуються досить швидко.

Чого жере шини – відповідей доволі багато. Перевіряти Фіат або інший автомобіль слід за певною схемою для виявлення проблеми. Це пов’язано з тим, що навіть проста причина, на усунення якої піде мало часу і зусиль, може призвести до суттєвих проблем.

Нерівномірність тиску

 

Причиною, яка є відповіддю на питання чого жере шину, можна назвати нерівномірний тиск на колесах, встановлених на одній осі. У подібному випадку також можливе те, що транспортний засіб буде тягнути в один бік. Прикладом можна назвати випадок, коли Фіат має одну передню шину з 1,5 атмосферами, а іншу 2.0 атмосферами.

Для того щоб перевірити це достатньо відвідати заправку або станцію технічного обслуговування. Перевіривши тиск потрібно його зрівняти, через деякий час можна перевірити те, чи є різниця тиску причиною нерівномірного зносу.

Розвал сходження

 

З внутрішньої або зовнішньої сторони може відбуватися з’їдання через неправильне розташування коліс щодо кузова транспортного засобу. При цьому через тривалий час може статися сильне стирання з будь-якого боку. Розглядаючи подібну проблему, слід зазначити наведені нижче нюанси:

  • Розвал – показник, який відповідає за нахил по вертикальній осі.
  • Сходження – показник, який відповідає за положення колеса під час повороту.

Подібні показники стосуються лише передньої осі. Чого може сильно з’їдати колеса через кілька кілометрів пройденого шляху?

Якщо збити налаштування розвалу сходження відбувається знос корду. При цьому з’їдає корд по-різному, залежно від того, як відбулося скидання встановлених параметрів. Через кілька сотень кілометрів проблема може проявитися яскраво, аж до повного стирання протектора до основи корду.

Розглядаючи подібне питання, зазначимо таке:

1. Якщо з’їдає внутрішню сторону, то це свідчить про зайвий нахил всередину. Цю ситуацію називають негативний розвал. Подібна ситуація зустрічається досить часто.

2. Якщо зношується швидко зовнішня кромка, то це позитивний знос. У цьому разі колеса нахилені в різні боки.

Через 300-500 кілометрів пройденого шляху навіть нова шина може прийти в повну непридатність. Однак варто враховувати, що нульовий розвал призводить до рівномірного, але посиленого зносу. Подібна ситуація призводить також до значного збільшення показника витрати палива, а також збільшується показник опору до кочення.

Збивання налаштувань відбувається з таких причин:

1. Через тривалу експлуатацію транспортного засобу без виконання належного обслуговування. Проводити перевірку стану розвалу сходження слід періодично. Довга експлуатація автомобіля на поганих дорогах, що зумовлює постійний вплив різних навантажень, обов’язково призводить до зміни налаштувань.

2. При сильному ударі під час руху. Найчастіше під час удару об бордюр та інші серйозні перешкоди відбувається зміна показників розвалу сходження. Тому після подібного контакту на високій швидкості слід перевірити показник розвалу сходження.

3. Під час проведення будь-яких робіт, пов’язаних із передньою підвіскою автомобіля. Виконання ремонтних робіт призводить до збивання налаштувань. Однак не всі роботи стають причинами подібного явища.

4. При дефекті важливих елементів підвіски. Сильний знос елементів підвіски також призводить до того, що колеса стоять під неправильним кутом до кузова.

Перевірка розвалу сходження на станції технічного обслуговування займає небагато часу. Сучасне обладнання дозволяє виконати швидку і точну перевірку розвалу сходження. Досвідчені майстри виконують роботу з установки потрібних параметрів протягом короткого часу.

Низький тиск

 

Не тільки різний, а й малий тиск може призвести до зменшення терміну служби придбаної шини. Це пов’язано з тим, що виробники шин створюють конструкцію з урахуванням рекомендованих умов експлуатації. Якщо експлуатувати колеса з низьким тиском колесо починає швидко зношуватися. При цьому навантаження припадатиме на ту частину, яка для цього не призначена.

Малий показник тиску визначає таке:

1. Структура починає прогинатися по краях.
2. Обід може контактувати з поверхнею шини, що посилить знос.

Однак великий тиск також призводить до того, що з’їдання починається в центральній частині.

Саме тому слід постійно звертати увагу на те, який тиск. Варто накачувати колеса до показника, який рекомендується виробником.

Дефекти під час виготовлення

 

Є мала ймовірність того, що під час виготовлення було допущено брак і нерівномірний знос відбувається через неправильну форму виробу. Саме тому слід купувати вироби тільки перевірених виробників.

Серед проблем, які найчастіше трапляються, можна відзначити неправильний склад використовуваної гуми, неправильну форму корту, інші допущені дефекти. На жаль, перевірити якість шин без спеціального обладнання практично не можна.

Старіння шин

 

Незважаючи на те, що гума, як правило, зношується раніше, ніж настає закінчення терміну придатності, є певні терміни. Старіння гуми може призвести до того, що вона починає стиратися нерівномірно і сильно. Також варто відзначити те, що неправильне зберігання може призвести до швидкого старіння гуми.

Усі виробники вказують те, скільки може прослужити виріб у певних умовах експлуатації. Також вказується те, яким чином він має зберігатися.

Старіння каучуку призводить до того, що він втрачає свою герметичність і структура стає пористою. Через деякий час волога починає проникати всередину структури. Як правило, виробники використовують металевий корд для посилення структури. Волога призводить до руйнування металевої основи. Згідно з прийнятими нормами використовувати шину після 10 років з моменту її випуску не можна.

Інші причини

 

Вищенаведені причини можуть призвести до сильного стирання поверхні через кілька сотень кілометрів. Однак деякі несправності можуть призвести також до незначного зносу, який проявиться через кілька тисяч пройденого шляху. До подібних причин можна віднести:

1. Несправність підвіски. Якщо з передньою підвіскою пов’язаний розвал сходження, то з’їдання задньої шини може бути пов’язане з несправністю підвіски. Неправильне розташування деяких елементів може зумовити розташування коліс під певним кутом. Прикладом можна назвати порушення положення стійок, а також важелів та інших елементів, які впливають на положення обода.

2. Зміна геометрії кузова після удару також може стати причиною нерівномірного зносу. Виявити подібну ситуацію можна тільки за наявності певного обладнання.

3. Особливості використовуваного диска також можуть призвести до виникнення цієї проблеми. Наприклад, після сильного удару може порушитися форма диска.

Вищенаведені причини можуть також призвести до стирання шини з внутрішньої сторони. Однак вони зустрічаються досить рідко. Геометрія змінюється після сильного удару, несправність підвіски, що призводить до нахилу колеса, часто усувається раніше, адже сучасні колісні диски мають високу міцність.

 

Епілог

 

Насамкінець зазначимо, що своєчасне виявлення проблеми дасть змогу усунути проблему і зберегти цілісність шини. Своєчасне виявлення проблеми можливе при постійному відвідуванні станції технічного обслуговування. Підкачуючи колеса або проводячи діагностику підвіски, слід звертати увагу на стан протектора.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому категорично не можна залишати машину з вивернутими колесами

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню