У посібниках з експлуатації автомобіля, особливо у старих, можна побачити пораду про те, що при включенні стартера рекомендується натиснути педаль зчеплення. У такій дії справді є певний сенс, проте варто одразу відзначити, що в нинішніх реаліях від цієї поради буде значно більше шкоди, ніж користі.
Звідки взялася порада
Переважно в холодну пору року в картері коробки до запуску мотора температура трансмісійне масло має низьку температуру. А це означає, що обертання шестерні механічної коробки передач і обертання валів буде істотно утруднено. В результаті значно зростає навантаження на стартер (на старих автомобілях він, як правило, має невелику потужність). Також зростає кількість енергії, яку споживає автомобіль від акумулятора. Крім того, холодний мотор міг запускатися далеко не з першої спроби через проблеми з повітряною заслінкою карбюратора.
Для того, щоб уникнути всього цього (а також деяких дрібніших проблем), старі посібники з експлуатації рекомендували рекомендувати здійснювати натискання педалі зчеплення.
Яка ситуація зараз
Для більшості сучасних автомобілів ця порада є в кращому разі не актуальною, а в гіршому – шкідливою. Все тому, що сьогодні в авто багато що змінилося. Насамперед стали використовуватися якісні синтетичні масла, в’язкість яких слабо залежить від температури. Також значно зросла потужність стартерів, а акумулятори стали краще переносити стартерні режими. Зрештою, потужність автомобільних генераторів більше не обмежується технікою.
Зараз натискання педалі зчеплення під час запуску найчастіше завдає шкоди. Все тому, що при натисканні педалі зчеплення колінчастий вал авто починає відчувати великі навантаження, в тому числі такі, на які він не розрахований. Це значно прискорює знос деталей, а також посилює позаштатний люфт колінвала. Зрештою все це загрожує поломкою двигуна.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому потрібно частіше заганяти двигун у червону зону