У багатьох двигунів є одна і та ж проблема: в процесі експлуатації вони починають поступово «потіти» маслом, а іноді масло досить швидко видавлює через сальники та ущільнювачі. У чому причина проблеми та наскільки небезпечне таке «потіння» розбираємось в цій статті.
Коли на блоці двигуна з’являються характерні патьоки, багато автовласників грішать на масло з малою в’язкістю або неякісний фільтр, який поставили під час заміни витратних матеріалів на сервісі. Насправді, проблема тут не в якості обслуговування.

У кожного сучасного мотора є система вентиляції картерних газів, про існування якої дуже часто забувають, а вже про її перевірку та чищення взагалі ніколи не думають. Коротко нагадаємо, що це за система. При роботі двигуна частина газів може прориватися з циліндрів в картер. Щоб їх звідти видалити і є придумана система вентиляції, яка відводить гази у впускний колектор двигуна. Далі вони повертаються до камер згоряння.

У процесі роботи мотора в картері утворюється так званий масляний туман. Щоб він разом із газами не потрапляв у впускний колектор, систему вентиляції оснащують хитрою конструкцією із сіток та фільтрів, які відбивають масло, і воно стікає назад у картер.
Проблеми починаються тоді, коли цей своєрідний лабіринт для масла згодом забивається смолистими відкладеннями. Саме через 50—60 000 км пробігу його рекомендують промивати. В іншому випадку вихлопним газам, що потрапили в картер, буде нікуди подітися і тиск в ньому почне наростати. При цьому моторне масло почне видавлюватися через сальники та прокладки назовні. У результаті двигун виявиться весь залитий маслом. Варто зауважити, що при засміченій системі вентиляції картера навіть повністю справний силовий агрегат починає страждати на сильне «масложерство», з усіма наслідками, що звідси випливають.

А ще треба мати на увазі, що відкладення, які накопичуються в шлангах системи, можуть потрапляти у впускний колектор і засмічувати ще й дросельний патрубок. Через це двигун працюватиме нестійко, а при кожному скиданні газу оберти будуть сильно падати.

Якщо у вашого автомобіля виявляються всі ці симптоми, настав час їхати на сервіс і готувати круглу суму кровно зароблених грошей. Річ в тому, що демонтаж і чищення системи вентиляції – заняття не швидке і вимагає, як правило, демонтажу переднього бампера та радіаторів охолодження. Це визначає чималу вартість робіт. Зате після їх закінчення за чистоту і ресурс двигуна можна буде не хвилюватися.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому грамотні водії обов’язково миють двигун перед заміною масла