Лайфхаки
0

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 1

Незважаючи на постійну модернізацію двигунів внутрішнього згоряння, багато автовласників стикаються з проблемою підвищеного споживання масла. Як це проявляється і що можна назвати підвищеною витратою?

Окремі водії б’ють на сполох, коли виявляють, що за повний сервісний цикл на щупі знаходиться менше половини рівня. Інші не бояться доливати кілька літрів за рекомендований інтервал до планової заміни.

У більшості випадків у документах до автомобіля зазначено, коли надмірна витрата масла говорить про необхідність термінової діагностики та ремонту транспортного засобу. Стандартна та допустима витрата становить 1 л на 1000 км пробігу.

Як стежити за рівнем масла

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 2
Масло на щупі

Щоб визначити, скільки масла знаходиться в двигуні, потрібно встановити машину на рівну площину, заглушити двигун і почекати 5-10 хвилин, щоб масло остаточно стекло в піддон. Потім необхідно витягнути щуп, витерти його серветкою і повторно встановити у канал до упору для перевірки. Нормальні показники масла розташовані між відмітками «максимум» та «мінімум».

Доливка проводиться невеликими обсягами по 100 мл з регулярним виміром поточного рівня. Якщо здійснюється повна заміна, свіжа порція попередньо доливається до позначки «min», силовий агрегат запускається і прогрівається для прокачування магістралі. У цей час сигнальна індикація згасне.

Далі рівень масла доводиться до максимальної позначки. У довідкових документах, де описана місткість системи, часто відсутні згадки про ємність масляного фільтра, тому доведеться допустити поправку.

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 3
За нормальних умов автомобіль витрачає 600 мл масла на 1000 км.

Нормальна формула споживання масла для основної маси двигунів становить 0,05-0,6% від згорілої паливної суміші. Тобто, якщо на 1000 км пробігу машина витрачає 100 літрів дизельного палива чи бензину, максимальна кількість використаного масла не може перевищувати 600 мл.

Для високопродуктивних дизельних агрегатів нормальний коефіцієнт становить 1-3%, що зумовлено встановленою турбіною. Для отримання точної інформації слід вивчити технічні документи до машини.

 

Причина 1 – пробіг

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 4
Показник пробігу автомобіля

Чим більше кілометрів проїхав автомобіль за час експлуатації, тим вищим буде споживання технічних рідин. У міру підвищення зношування вузлів збільшуються зазори, знижується компресія, а зношені маслознімні кільця не здатні створювати потрібну плівку. В результаті зростає споживання масла, що проникає в камеру.

Основні прояви зношування кілець проявляються в тому, що димить навіть прогрітий силовий агрегат, особливо при зниженні обертів та зміні навантажень. Дим на автомобілях із встановленим каталітичним нейтралізатором практично непомітний. При цьому система вентиляції картера поступово замаслюється, через що на двигун виявляється велике навантаження.

Припинити зношування циліндро-поршневої групи можна тільки антифрикційними присадками, що стабілізують споживання масла.

 

Причина 2 – неправильна в’язкість та низька якість масла

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 5
В'язкість автомобільних масел

Моторне масло має кілька важливих параметрів, серед них – в’язкість. Параметри в’язкості підбираються під вимоги двигуна певної моделі, а також регіону експлуатації авто. Тому навіть для агрегатів з ідентичним маркуванням допустимі відмінності у виборі моторного масла, рекомендовані для внутрішнього європейського, японського чи українського ринку.

Так, у Японії виробник може рекомендувати масла з в’язкістю xW-20, у європейських країнах – xW-30 чи xW-40.

Подібні рекомендації пояснюються національними вимогами зниження витрати палива. Якщо використовувати суміші невідповідної в’язкості, маслознімні кільця не зможуть формувати правильну плівку, через що масло почне прориватися в камеру згоряння.

В результаті може статися задимлення двигуна за різних режимів навантаження, особливо при зміні холостого ходу на підвищену потужність. Інші прояви нагадують зношування кілець. Проблема вирішується шляхом заміни масла з урахуванням рекомендацій виробника.

 

Причина 3 – закоксування поршневих кілець

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 6
Поршневі кільця до та після розкоксування

Це відбувається через перегрівання двигуна при виборі масла сумнівної якості, тривалого простою двигуна або недотриманні рекомендованих інтервалів заміни. Вуглецевий нагар і корозія погіршують рухливість поршневих кілець і призводять до зниження компресії.

Проблема супроводжується такими ж проявами, як і зношування кілець. Для вирішення потрібно розібрати та очистити деталі, а в особливо складних випадках – замінити їх на нові. Деколи вдається уникнути невиправданих витрат шляхом очищення масляної та паливної систем.

Також забруднення часто з’являються у вентиляційній частині картера, як правило – клапана PCV, через що тиск газів стрімко зростає, а частинки масла виявляються в камері згоряння через кільця та сальники.

Іноді трапляються витоки через сальники колінвалу і розподільного валу та прокладки. На тлі подібних змін спостерігається димлення за різних рівнів навантаження. Проблему можна запобігти шляхом очищення системи вентиляції або заміни PCV-клапану. Іноді доводиться купувати нові сальники та прокладки для двигуна.

 

Причини 4 – ущільнювачі в двигуні

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 7
Причиною підвищеної витрати масла можуть бути ущільнювачі

Нерідко надмірне споживання моторного масла є причиною зносу компонентів ущільнювачів в силовому агрегаті. Так, якщо сальники сильно зношені, з’являється витік масла, що впливає на його витрати. У колі автомобілістів існує навіть приказка: якщо з мотора нічого не тече, значить, там уже нічого немає.

Витік легко визначити під час зовнішнього огляду двигуна. Але зазвичай він з’являється через сальники клапанів або так званих маслознімних ковпачків. У процесі експлуатації вони тверднуть через перегрівання і навантаження або підвищені механічні навантаження і розтріскуються.

Тому масло починає поступово стікати штоками клапанів і переходити в камеру згоряння. Найголовніша ознака неполадок цих деталей – поява надлишкового диму від двигуна при прогріванні та запуску або замаслювання різьблення свічок запалювання.

Неприємність вдається усунути шляхом заміни масляних ковпачків. На ранніх стадіях також використовують спеціальні присадки, що відновлюють ізоляційні якості гумових деталей.

 

Причина 5 – неправильний режим експлуатації

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 8
Рух на підвищених оборотах

Перевитрата моторного масла – неминуче явище при неправильному режимі експлуатації двигуна – наприклад, при їзді на підвищених оборотах та швидкісному русі по шосе. Також споживання масла зростає в умовах міста при короткострокових поїздках, особливо взимку, коли потрібно часто прогрівати двигун.

Масло збагачується, а частина палива не випаровується остаточно і виявляється в маслі. Крім того, потрапляння палива в масло негативно впливає на його в’язкість та призводить до збільшення чаду.

Проблему легко визначити за характерним запахом масла на щупі. Її можна вирішити шляхом застосування присадок, які очищають та покращують процес згоряння палива, або використанням загусників.

 

Причина 6 – наявність турбіни та стан паливної системи

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 9
Турбований двигун

Виявивши підвищене споживання моторного масла, необхідно негайно оцінити стан паливної системи. Якщо форсунки сильно забруднені або зношені, якість розпилення палива знижується, через що воно накопичується на стінках циліндрів і опиняється в масляній суміші.

Також підвищене споживання може пояснюватись наявністю турбіни, яка має лабіринтне ущільнення валу через підвищені температури. Навіть мінімальне забруднення магістралі призводить до зміщення масла в ненагріту або гарячу сторону нагнітача.

Чому машина почала витрачати багато масла, і що з цим робити - 10
Liqui Moly допоможе промити масляну магістраль

Проблема супроводжується димленням навіть при скиданні оборотів та накопиченням масла у магістралях чи інтеркулері. Можна промити масляну магістраль за допомогою спеціальних засобів (наприклад, Liqui Moly). У критичних випадках доводиться вдаватися до заміни турбіни.

Двигуни з турбованим нагнітачем відрізняються особливою специфікою роботи, яка впливає на підвищену витрату масла. Наприклад, старі турбіни охолоджувалися від змащувальних компонентів. Якщо деталі турбіни були зношені або пошкоджені (наприклад, розбивання підшипників), система починає переганяти масло за допомогою підшипників. В результаті витрата досягає 1-3 літрів на 10 тис. км. пробігу.

Крім того, при пошкодженні турбонагнітача зростають показники тиску картерних газів, через що частинки масла потрапляють у впорскування палива.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого деякі автомобілісти заливають масло в пороги машини

Advertisement
Теги: , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню