Лайфхаки
0

5 небезпечних міфів про рівень масла, які можуть зашкодити двигуну

5 небезпечних міфів про рівень масла які можуть зашкодити двигуну

Рівень масла в двигуні автомобіля – це один з найважливіших показників, за яким можна судити про поточний стан двигуна. Кожен водій знає, як важливо стежити за цим параметром, адже одна помилка може призвести до капітального ремонту силового агрегату, або його повної заміни.

Однак, незважаючи на цей факт, свідомість автолюбителів продовжує обростати міфами про рівень масла, які загрожують безпеці двигуна.

 

1. Холодний чи гарячий?

Холодним чи гарячим має бути двигун автомобіля під час перевірки рівня масла?

Яким повинен бути двигун, щоб масляний щуп під час перевірки показав правильний рівень? Знаючий майстер відповість на це питання без запинки, але як пояснити новачкові, що перевіряти рівень масла на холодному двигуні – погана ідея?

Ця помилка блукає серед автовласників ще з часів Радянського Союзу, проте вже тоді досвідчені водії рекомендували перевіряти рівень масла на прогрітому двигуні. Ось як це зробити правильно:

  • Завести двигун і дати можливість набрати робочу температуру;
  • Заглушити двигун і почекати буквально 5-10 хвилин, щоб більшість масла стекла в піддон картера;
  • Перевірити рівень масла та при необхідності долити або злити надлишки.

Найкращим варіантом буде перевірка рівня масла у двигуні на АЗС. Прогрітий мотор, ідеальний час простою під час заправки, правильний рівень масла, а при необхідності у продажу завжди є в наявності оригінальні марки масел – адже тут знайти їх найпростіше.

Перевіряючи ж масляний рівень на холодному двигуні, водій ризикує отримати невірні відомості, тому що рідина, будучи холодною, максимально стиснута, і на щупі, швидше за все, перебуватиме на позначці мінімуму. Якщо в цьому стані долити масло до нормального рівня, на прогрітому моторі воно видавить усі сальники та прокладки, а це вже дорогий ремонт.

Якщо машина простояла в гаражі тривалий час – наприклад, цілу зиму, рівень масла потрібно перевірити обов’язково, не заводячи двигун. Адже треба переконатись, що воно там взагалі є.

 

2. Залежність рівня масла від пробігу

Наскільки рівень масла має залежати від пробігу?

Чомусь деякі водії, які поширюють цей міф, вважають, що масло в двигуні витрачається однаково протягом усього пробігу між замінами ПММ.

Але це твердження може бути актуальним для дуже обмеженої кількості автомобілів і лише за умови, що в їх двигунах буде залито настільки ідеальне масло, яке навіть у лабораторних умовах отримати складно.

Насправді хороше масло через якийсь час починає втрачати свої властивості, і двигун стає набагато ненажерливішим у цьому відношенні. Наприклад, через п’ять тисяч кілометрів після пробігу його витрата становитиме вже не 100 грам на тисячу кілометрів, а 200. Таким чином, до 10 тисяч нестача масла може становити до півтори літрів, а на особливо ненажерливих автомобілях такий показник може бути збільшений у кілька разів , так що вже на половині пробігу загориться низький рівень масла.

Звичайно, доводити до такого стану не можна, адже, довірившись відомому оману, можна загробити новий двигун, особливо якщо в нього залито масло не найвищої якості. Перевіряйте рівень частіше та робіть це правильно.

 

3. Справний двигун не їсть масло

Кожен мотор тією чи іншою мірою споживає масло

А ось це вже справжня диверсія серед автомобілістів. І якщо якийсь досвідчений механік пропустить повз вуха цей фейк, то автолюбитель після автошколи на новенькому автомобілі всерйоз подумає, що перевіряти рівень масла ні до чого, адже двигун то новий – щойно із заводу!

Але це велика помилка. Як ми вже з’ясували з попереднього пункту, кожен двигун тією чи іншою мірою їсть масло, і це не якась несправність, а банальна фізика. Якби масляного споживання не було зовсім, поршні циліндрів ходили б на суху, і вже через тисячу обертів новий агрегат перетворився б на металобрухт.

На щастя, інженери все продумали, і масляна плівка не стирається маслознімними кільцями – завдяки їй двигун може працювати сотні тисяч кілометрів практично без зносу. Саме вона згоряє під час вибуху повітряно-паливної суміші, вирушаючи за вихлопними газами в глушник, поступово зменшуючи рівень масла.

І чим нижче стають його властивості з часом, тим товстіша плівка залишається на стінках циліндрів. Тому за рівнем потрібно стежити періодично, кожну тисячу кілометрів пробігу, а в багажнику завжди повинен бути хоча б літр того самого масла, яке заливалося в двигун.

 

4. Якщо залити в двигун інше масло, він зламається

В ідеалі, краще використовувати рекомендоване виробником масло

Це становище актуальне швидше для надзвичайних ситуацій – наприклад, коли на трасі ви раптом зрозуміли, що у двигуні є критичний рівень масла.

У звичайному житті, коли до магазину можна сходити пішки, краще доливати те саме масло, яке ви заливали при заміні. Так і витрати будуть більш рівномірними, і ви будете впевнені, що двигун під надійним захистом.

Але якщо ви потрапили в безвихідь, і вам потрібно проїхати 50-100 кілометрів до найближчої СТО, в двигун можна залити навіть масло від дизельної вантажівки.

В принципі, за такий короткий кілометраж з ним взагалі нічого не повинно статися, але краще після усунення несправностей відразу замінити ПММ на нове, адже якість масла, яке ви знайдете на трасі, швидше за все, буде не найкращою.

 

5. Мінімальний рівень – це нормально

Рівень масла має бути на «золотій середині»

І тут уже хто на що здатний. Рекомендацій щодо того, скільки заливати і який рівень краще, можна зустріти величезну кількість як в інтернеті, так і серед знайомих. Довіряти в цій справі не можна нікому, і заливати масло потрібно строго за законом золотої середини – не дуже багато і не дуже мало, щоб на щупі позначка була рівно по середині між Min і Max.

Для чого це потрібно? Занадто високий рівень мастила призводить до видавлювання прокладок, особливо якщо заміна проводилася на холодному двигуні. Занадто низький рівень, незважаючи на всі запевнення автоекспертів про те, що таке зношування буде мінімальним, призводить до ризику критичного рівня, адже ми також пам’ятаємо і про масляне споживання.

Мінімальний рівень дійсно розвантажує роботу двигуна – йому простіше крутитися, зношування дійсно зменшується, але тільки в міських умовах їзди. Але варто вам тільки виїхати на трасу, як моментально трапляється масляне голодування – одне з найнебезпечніших явищ у роботі двигуна. Найстрашніше, що може статися, задерті циліндри – перспектива не найприємніша.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому популярне мастило «WD» одержало індекс 40, а не 50, 60 або 120

Advertisement
Теги: , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню