Ряд важливих компонентів в автомобілі потрібно своєчасно та регулярно міняти. Одним із таких є ремінь ГРМ. Деякі автомеханіки жартома виділяють два стани цієї деталі: «цілий» і «порваний» ремінь. На жаль, визначити коли важливий компонент в критичному стані, може бути не так просто. Якщо не хочеться потрапити в надто неприємну ситуацію на дорозі, рекомендується час від часу перевіряти стан полотна.
1. Проблеми з сальником колінвалу або розподільного валу автомобіля
Помпа сочиться антифризом? На сальнику колінвалу чи розподільного валу з’явилися легко помітні підтікання? Згадані характерні сліди недалеко від ременя ГРМ чи можливо підтікання навіть почали його затоплювати? Хоча всі перелічені варіанти підтікань технічної рідини відбуваються не через ременя ГРМ, кожен з них окремо вказує на те, що ремінь потрібно міняти. Чому? Тому що технічні рідини містять їдкі хімічні інгредієнти, що сприяють деградації та руйнуванню матеріалу ременя. Само собою, опинившись у такій ситуації, спочатку потрібно виявити та усунути проблему підтікання.
2. Непрямі ознаки у роботі автомобіля
Є безліч непрямих ознак у роботі автомобіля, які можуть зазначити необхідність заміни ременя ГРМ. Серед найбільш популярних проблем можна виділити такі: запізніла або слабка реакція машини на натискання педалі газу, знос шківів на розподільному валку та колінвалі, детонація в момент зупинки двигуна, сальники з підтіканнями. Є й інші непрямі ознаки. Усього їх набереться кілька десятків, проте всі вони, як правило, з’являються разом із озвученими вище проблемами.
3. Головний спосіб визначення проблемного ременя
Секретне знання, що дісталося нам від предків, свідчить, що немає кращого способу виявити проблеми з ременем ГРМ, ніж старий-добрий «дідівський» візуальний огляд! Знімаємо кришку, отримуємо доступ до ременя, після чого уважно вивчаємо його стан. «Розлохмачування», тріщини, подряпини, надриви, жорсткі місця – все це, особливо у великій кількості має навести автомобіліста на думку про те, що саме час задуматися про заміну ременя ГРМ. Уважно слід перевіряти місця згину, там мікротріщини та інші дефекти будуть видні найкраще. Також слід зважати на ресурс важливого компонента. Залежно від моделі та виробника ремені ГРМ служать 50-100 тисяч км пробігу. Рідкісний виріб може прослужити до 120 тисяч км. Тому найкраще змінювати деталь десь у діапазоні 60-80 тисяч кілометрів.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чи потрібно міняти помпу при заміні ременя ГРМ чи можна залишити