Лайфхаки
0

Водійський лайфхак, який продовжує життя коробці передач та економить пальне

Існує безліч водійських хитрощів, які дозволяють добиватися того чи іншого результату щодо їзди на транспортному засобі, покращуючи тим самим побут автомобіліста та скорочуючи тиск на його гаманець. Сьогодні мова піде про по-справжньому універсальну хитрість, яка допоможе і коробку передач вберегти, і витрати пального скоротити.

Про яку ж таку універсальну хитрість може йти мова? Звичайно, про гальмування двигуном. Сьогодні деякі молоді автомобілісти навіть не знають, що це таке. Гальмування двигуном відбувається при повністю відпущеній педалі газу. Сенс у тому, що в такій ситуації вже не мотор крутить колеса, а колеса крутять мотор, витрачаючи накопичену кінетичну енергію. У результаті чого машина поступово сповільнюється доти, доки оберти двигуна не впадуть до мінімуму.

У бензинових силових установках основну роботу з гальмування двигуном на себе беруть так звані «насосні втрати». У дизельних силових агрегатах гальмування найчастіше відбувається за рахунок значно більшого ступеня стиснення в циліндрах. У ряді випадків гальмування двигуном на дизелі виходить навіть краще ніж на бензині. Тепер поговоримо про тонкощі.

 

1. Витрата пального та мастильного матеріалу

Якщо система картера повністю справна і досить чиста, збільшення витрати масла на холостому ходу відбуватися не буде. У всіх інших випадках споживатиме помітно більше мастильного матеріалу. Особливо у разі порушення роботи системи вентиляції. З 1980-х років майже всі автомобілі оснащуються ЕПХХ (економайзер примусового холостого ходу), пристроями, що запобігають підвищеній витраті палива на холостому ходу через роботу дросельної заслонки. Тому сьогодні можна сміливо «котитися» з метою економії.

 

2. Температура двигуна

Гальмування двигуном може серйозно допомогти у спеку, коли з’являється серйозний ризик перегріву силової установки. Оскільки згоряння в циліндрах не відбувається, то немає і нагрівання моторного відсіку. При цьому насос циркуляції охолоджуючої рідини, продовжує справно працювати через те, що оберти ще довгий час залишаються на досить високому рівні.

 

3. Робота коробки передач

У випадку з механічною коробкою передач гальмування двигуном буде корисним при наближенні до місця зупинки і перед переходом на нейтральну передачу. Стане в нагоді водійська хитрість під час руху по затяжних спусках. Врешті, гальмування двигуном використовується при відмові гальм, коли потрібно поетапно переходити до дедалі нижчої передачі. У цих випадках гальмування двигуном зніме з трансмісії навантаження та зробить їзду простішою. Гальмування двигуном на автоматичній коробці багато в чому схоже на гальмування з МКПП при включеній передачі.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як визначити, чи «проживе» ще акумулятор

Advertisement
Теги: , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню