Водії зі стажем напевно знають, як розпізнати акумулятор, що «вмирає». Але менш досвідченим власникам автомобілів це відомо далеко не завжди. У результаті неприємність у вигляді машини, що відмовляється працювати, може їх наздогнати в найбільш невідповідний момент. Насправді попередити поломку та заощадити свої нерви можна, виконавши нескладні маніпуляції.
Водії з досвідом визначають наявність проблеми по тому, який звук видає стартер, нормально він крутить чи ні. Якщо акумуляторна батарея стартер крутить не швидко, значить або необхідно зарядити її, або купувати нову АКБ, якщо повернути її в робочий стан не виходить. Менш досвідчені автолюбителі зазвичай дотягують до останнього. В результаті автомобіль просто перестає заводитися.
1. Який інструмент допоможе заздалегідь визначити, що АКБ помирає
Отже, допомогти визначити, що акумулятор доживає останні дні чи тижні, допоможуть кілька ознак. Індикатор, розміщений на корпусі акумулятора, що світиться, не вказує на те, що він є повністю працездатним. Він є хорошим орієнтиром, але не дає стовідсоткову гарантію. Нерідко при індикаторі АКБ, що світить, при перших же незначних морозах не хоче запускати стартер.
Нормальна напруга на клемах у стані спокою теж може описати ситуацію частково і не є показником того, що акумулятор придатний.
У зв’язку з перерахованим найкращим варіантом для отримання надійної інформації є перевірка із застосуванням навантажувальної вилки. Цей прилад коштує недорого та зайвим в арсеналі водіїв не буде. До того ж дозволить заздалегідь підготуватися і купити нову батарею.
2. Як за показниками зрозуміти, можна реанімувати акумулятор чи ні
До цього приладу, як і до будь-якого іншого пристрою, є інструкція, а в ній таблиця, де дуже зрозуміло вказується як визначити стан АКБ, виходячи з даних, що одержуються при навантаженні.
Більш того, у посібнику є пояснення, де сказано, що при падінні напруги нижче дев’яти Вольт у той час, коли вилка підключена, акумулятор або дуже розряджений, або вже не тримає навантаження. У такому разі слід звернути увагу на таке:
- якщо напруга впала до 9 Вольт або навіть нижче, але потім зниження зупинилося, відновити АКБ ще можна шляхом повноцінної зарядки та доведення до норми густини електроліту;
- якщо ж при вимірі спостерігається нестабільність напруги, яка постійно знижується, є два варіанти: АКБ повністю розряджена або вже «померла».
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як визначити скрученість пробігу автомобіля та відмовитися від покупки «майже нової» машини