Досвідчені автолюбителі знають, що двигун перед поїздкою потрібно прогрівати. Те саме треба робити і з коробкою передач. Причому на деяких моделях ця операція життєво необхідна навіть влітку, щоб трансмісія служила вірою і правдою довгі роки.
Коротко нагадаємо, що “автомат” або варіатор не можна прогріти, поки транспортний засіб стоїть – це роблять у русі, на невеликій швидкості. Достатньо проїхати близько п’яти-десяти хвилин, і тоді масло рівномірно розподілиться по всій системі: воно досягне штатних температур і після цього буде здатне ефективно виконувати свої функції. А якщо ігнорувати такі рухи, то навіть навесні можна отримати підвищений знос деталей.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/8-5.jpg)
Наприклад, у Range Rover Sport першого покоління шестиступінчастий “автомат” виробництва ZF конструктивно виявився дуже ніжним, тому за ним треба пильно стежити. Часті пробуксовки фрикціонів у заторах призводять до швидкої деградації мастила. Підсумок – знос гідротрансформатора, втулок масляного насоса, соленоїдів, та й самого гідроблока. А ще електроніка вкрай чутлива до температури мастила, тож “розігрів” трансмісії обов’язковий навіть у теплу пору року.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/03/1-3.jpg)
До тих самих ризиків схильна трансмісія BMW X5 в кузові E70 (друге покоління) – у цього кросовера така сама коробка передач. Хоча там ситуація ще гірша: крім іншого, можливі й протікання з піддону картера.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/1-16.jpg)
Не будемо забувати і про те, що мастило охолоджує дорогий агрегат. І це ще один привід якнайшвидше довести його до робочого стану. Адже в деяких конструкціях блок мехатроніка знаходиться всередині коробки і досить швидко “підсмажується” – зазвичай це призводить до поштовхів під час перемикань. Подібним славиться, зокрема, “четвертий” Land Rover Discovery.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/2-13.jpg)
Стежити потрібно і за машинами з варіаторами, адже при виробництві CVT застосовують безліч матеріалів: сталь, алюміній, гуму, пластик. І у всіх свої оптимальні температурні діапазони. “Струс” необхідний і робочій рідині: якщо в неї низька в’язкість, то зростає навантаження на привід насоса, і він нагнітає зайвий тиск у системі. Так можна призвести до заміни гумових ущільнювачів і клапанів гідроблока.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/3-13.jpg)
Якщо говорити про конкретні моделі, то тут у зоні ризику Nissan X-Trail другого покоління і Mitsubishi Outlander. А взагалі порада уважніше ставитися до трансмісій актуальна абсолютно для всіх автовласників, які бажають, щоб їхні авто прослужили якомога довше.
![](https://autostrike.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/4-10.jpg)
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що буде з автоматичною коробкою передач, якщо увімкнути “задню” на повному ходу