Автовиробники все частіше застосовують на своїх машинах турбодвигуни, адже вони легші, ніж “атмосферники”, екологічніші та потужніші. Однак досі чимало водіїв сперечаються про те, які оберти турбодвигуна найоптимальніші та найменш шкідливі для агрегату.
До сучасного турбованого мотора висуваються дуже суворі вимоги. Через жорсткі екологічні норми він має заводитися одразу і прогріватися в русі. А ще у нього мають бути високі робочі характеристики, щоб одразу включитися в міський трафік. Ресурс самого агрегата тут вторинний.

Ось тому інженери налаштовують всі системи впорскування так, щоб мотор моментально відгукувався на натискання педалі газу. Через це турбодвигун має достатню тягу вже майже від оборотів холостого ходу. А пік крутильного моменту починається від 1500 об/хв і триває до 4000-5000. У цьому діапазоні у двигуна найбільша віддача.

Якщо брати конкретні мотори, то спочатку треба подивитися на їхні характеристики. Насамперед цікавить графік із двома кривими – наростання потужності та крутного моменту. Найбільша ефективність мотора досягається між максимумом крутного моменту і максимумом потужності.

То які ж обороти найбільш оптимальні? Щоб двигун швидше прогрівся, тримайте їх у діапазоні 1100-1300 об/хв. Цього вистачає для того, щоб деталі шатунно-поршневої групи і турбіна нагрілися до робочих температур, а масляний насос прокачав мастило через усю систему. Так зменшується ризик утворення задирів у циліндрах через те, що масляна плівка занадто тонка. А ще в подібному режимі найшвидше прогрівається робоча рідина в автоматичній трансмісії. Не забувайте, що коробка передач теж потребує прогріву, інакше з нею виникнуть проблеми.

У русі по трасі найбільш оптимальним вважається діапазон від 1800 до 2000 об/хв. У цьому режимі двигун видає рівно стільки, скільки потрібно для руху із заданою швидкістю і з мінімальною витратою палива. Вважаємо, що це ідеальний режим з точки зору довговічності, адже силовий агрегат практично не навантажений, а масло рівномірно розподілено по всій системі.

Ну а розганяти мотор до 5000-6000 об/хв ми радимо лише на обгонах, та в тих випадках, коли треба прочистити двигун від сажі та інших відкладень.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як водії тупістю доводять двигуни своїх машин до «масложерства»