У житті всіх автовласників буває період, коли доводиться надовго залишити машину, наприклад, для зимового зберігання в гаражі за відсутності комплекту шин або досвіду водіння по льоду і снігу. І тут виникає логічне запитання, що гірше: зберігання протягом тривалого часу чи постійна їзда. Однак відповідь очевидна: довгий простій протипоказаний автомобілю, оскільки може серйозно погіршити його стан. Розглянемо 8 основних причин, чому довго не користуватися машиною шкідливо для неї.
1. Розряд акумулятора
Серед популярних “болячок” автомобілів, які довго стоять без діла, є розряд акумуляторної батареї. Після деактивації запалювання від бортової мережі відключаються далеко не всі споживачі: такі компоненти, як ЕБУ, бортовий комп’ютер і охоронна сигналізація, як і раніше, поглинають мікроструми. Відповідно, з часом рівень заряду акумулятора знижується – тим паче, якщо йдеться про старий, зношений прилад і супутні фактори, такі як сильний мороз.
Через 10-15 днів бездіяльності при морозах нижче -15°С батарея може повністю сісти. Тому експерти рекомендують хоча б раз на місяць вмикати запалювання на кілька хвилин. Якщо спроби завести машину безуспішні, потрібно скористатися спеціальним зарядним пристроєм або “прикурити” її від іншого транспортного засобу.
Крім того, на тлі таких впливів ємність АКБ може знизитися, особливо взимку. Якщо машина укомплектована коробкою “автомат”, завести її можна буде тільки після заміни акумулятора.
2. Гумові ущільнювачі
Постійне потрапляння сонячних променів на гумові деталі може призвести до їх висушування. І це стосується не тільки гуми, а й щіток на двірниках. Стікання моторного мастила в піддон під час простою спричиняє пересихання і пошкодження сальників і гумок ущільнення. Коли вони пересохнуть і розтріскаються, подальші запуски авто супроводжуватимуться просочуванням мастила через мікрощілини.
Те саме стосується патрубків радіатора, з яких при тривалому простої може почати просочуватися антифриз. Профілактичні дії зводяться до періодичного запуску двигуна для змащування сальників і транспортування антифризу по системі охолодження. Ще сюди можна віднести паливні шланги – через пересихання вони можуть розтріскатися з подальшими неприємностями і протіканням палива.
3. Поява іржі на гальмах
Через 10-15 днів простою на гальмівних колодках і дисках з’являються сліди корозії, що спаює ці деталі між собою. І навіть мінімальні прояви іржі ставлять під загрозу безпеку експлуатації авто і погіршують роботу гальм у майбутньому. Також це супроводжується неприємним скреготом або скрипом на зразок тертя вилки об скло. Щоб уникнути таких неприємностей, слід регулярно їздити на машині – хоча б кожні пару днів.
4. Корозія на металевих деталях
Найбільшою проблемою під час довгого простою автомобіля є корозія. Це стосується і тих випадків, коли машина перебуває на вулиці, піддаючись частим опадам або тривалому перебуванню під снігом, і коли стоїть у гаражі.
У першому випадку зносу піддаються як металеві деталі, так і гума, пластик і електрика. На машині, що стоїть довгий час без діла, поступово гниють двері, крила, пороги, капот і двері. Щоб уникнути цього, рекомендується попередньо обробити відколи й подряпини антикорозійним засобом, а деталі з лакованим покриттям – восковою поліролью.
5. Вихід з ладу паливного насоса
На жаль, паливо – далеко не вічна речовина, і з часом воно втрачає свої властивості і просто стає шкідливим для паливної системи. Середній термін придатності бензину дорівнює 3-6 місяцям, тоді як дизель залишається в придатному стані до 6-12 місяців. По закінченню такого терміну паливо стає в’язким і забиває насос. У результаті воно перестає надходити в систему в потрібному стані або взагалі не доходить до двигуна, і машина не заводиться.
Тому при бажанні залишити авто на тривале зберігання краще злити паливо.
6. Зіпсоване мастило
На жаль, мастило в двигуні може зіпсуватися не тільки через агресивний стиль руху і часту їзду, а й через тривале простоювання мотора. Ресурс мастильних речовин не перевищує 1 рік, особливо якщо говорити про дешеві сорти з великою кількістю присадок. Якщо двигун довго не заводився, важкі фракції почнуть осідати в картері.
Експлуатація автомобіля із зіпсованим маслом може призвести до виходу з ладу силового агрегату. І перед пуском автомобіля після довгого простою рекомендується заздалегідь перевірити масло, хоча б оцінивши його стан шляхом візуального огляду.
Якщо мастило виглядає чорним і занадто густим зі слідами відшарування присадок, його потрібно негайно замінити. Те ж саме стосується масляного фільтра, який теж підлягає заміні.
7. Накопичення конденсату в бензобаку
Під впливом температурних стрибків, особливо в осінньо-весняний період, на різних поверхнях автомобіля накопичується конденсат. І він може з’явитися в такому важливому елементі, як бензобак. Природно, коли машина експлуатується щодня, то це не загрожує чимось небезпечним, оскільки кількість вологи в резервуарі буде мізерною.
Але якщо автомобіль довго стоїть, у баку може опинитися вода, яка погано взаємодіє з паливом. У результаті, потрапляючи в силовий агрегат, така суміш почне негативно впливати на його роботу і навіть спровокувати пошкодження.
8. У машині можуть завестися паразити
І якщо попередні моменти ніяк не змусили вас задуматися про небезпеку тривалого простою машини, то як ви подивитеся на те, що в ній можуть завестися паразити?
Як виявилося, всередині транспортного засобу є маса затишних місць, де в прямому сенсі можуть оселитися миші, щури і комахи. Якщо автомобіль піддається постійній експлуатації, максимум, з чим ви можете зіткнутися – це нашестя комарів або мух. Але при тривалому перебуванні без діла він перетвориться на житло для гризунів і комах, які почнуть влаштовувати всередині гнізда.
Застрягаючи у вузьких магістралях, тварини почнуть гинути, залишаючи неприємні запахи. До того ж, гризуни часто намагаються заточити зуби об проводку, що ставить під загрозу її цілісність і може спровокувати коротке замикання, а відповідно – пожежу.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як водії доводять двигуни авто до перегріву, забуваючи про просту процедуру