Зрозуміло, що двигун будь-якого автомобіля з часом зношується, але далеко не кожен з них згодом починає непристойно поглинати масло. А якщо вже і «жере» мастило, то найчастіше «завдяки» своєму господареві. Який, до речі, легко провокує на “масложор” і відносно новий мотор. І ось, власне, чому.

Допустимий рівень «поїдання» моторного масла двигуном становить 5—10 грамів на 100 л бензину. Якщо ж двигун вже «старший», то допустима норма розширюється від 25 до 100 г мастила. Це якщо говорити про атмосферники. Турбовані агрегати споживають білше. Втім, до 80 грамів мастила на сотню літрів витраченого палива — явище цілком допустиме.

Набагато гірше, коли на кожну тисячу пройдених кілометрів доводиться доливати в двигун щонайменше 1 літр масла. Чим, до речі, часто грішать автомобілі німецьких марок, включаючи преміальні. Але якщо машині і цього недостатньо, то час відвідати сервісний центр, а ще краще – позбутися автомобіля, який спустошує сімейний бюджет.

І все-таки: чому навіть сучасні авто досить часто страждають на «масложерство»? Як ми вже говорили, нерідко у подібному явищі винен сам автовласник. Розглянемо кілька причин. І перша з них криється у сумнівному маслі, яке частенько ллють наші водії в машини з метою заощадити. Мовляв, навіщо переплачувати за оригінал, якщо дешевша, але аналогічна за показниками рідина теж непогано заходить. Так все вірно. Але до певного часу.

Пакети присадок у різних виробників відрізняються один від одного, відрізняються і технічні показники двигунів. Скажімо, якщо в стару іномарку після 100 000 км пробігу народ намагається заливати більш в’язке масло, щоб продовжити ресурс двигуна, то в ряду сучасних ТЗ навіть із заводу агрегати спочатку підгодовані цими малов’язкими мастильними матеріалами. Як правило, йдеться про турбовані двигуни високої потужності. Наприклад, у автомобілях Jaguar, Land Rover, Volvo. Іншими словами, заливаючи щось інше, двигун може мати непередбачувані наслідки. У тому числі – пов’язані з надмірною витратою масла.

Їзда по бездоріжжю і в складних кліматичних умовах, коли двигун зазнає підвищених механічних навантажень, теж може викликати підвищену витрату масла. Частий перегрів, оберти в червоній зоні, буксування та перманентний кікдаун — все це швидко призведе до того, що доведеться зупинятися для доливання моторного масла чи не на кожній АЗС.

Та що там: навіть динамічна їзда з причепом легко відгукнеться водієві «масложором». Все, як кажуть, треба робити з розумом. Не варто демонструвати оточуючим свої доморощені навички гонщика, а на завантаженому автомобілі — тим більше. Вийде собі дорожче!
За бажання зберегти і двигун, і гроші, слід дотримуватися рекомендацій автовиробників, які вказують допуски та інші технічні вимоги до моторного масла, включаючи норму його витрати. А при відхиленні цих параметрів, краще негайно відправити «залізного коня» на діагностику.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому мотор раптом починає сильно потіти маслом