За часів радянської окупації автолюбителі відрізнялися здатністю відремонтувати автомобіль із використанням несподіваних підручних матеріалів. Та й автомобілі проєктувалися таким чином, щоб з використанням мінімальної кількості інструментів їх можна було полагодити самотужки, адже мережа сервісних станцій була просто недоступною. У цій статті розповідаємо, як за допомогою звичайного часнику, можна було відновити систему запалювання автомобілів. І цей спосіб зберігає свою актуальність у наш час.
У 50-ті роки під час радянської окупації України легковики випускалися виходячи з того, що вони повинні були без спеціальних навичок та обладнання самостійно обслуговуватися власником практично в чистому полі. В результаті нечисленні автолюбителі дуже швидко накопичили унікальний досвід з використання різних підручних матеріалів для ремонту улюбленого автомобіля. І одна з найпоширеніших проблем, з якою вони могли зіткнутися, була пов’язана з електрообладнанням.
Якщо, скажімо, металеву деталь можна було прикрутити дротом і хоч якось дістатися додому, то, наприклад, кришка трамблера, що розвалилася від перегріву, гарантовано перетворювала на непотріб. А купити нову було непросто: запчастини були дефіцитом. Як і все, пов’язане із ремонтом. А ось продукти сільського господарства були присутні, у тому числі й власної дачі, де, як правило, виростав часник. І ті з нас, хто різав його зубчики ножем, напевно звертали увагу на те, що часниковий сік, потрапивши на шкіру, буквально склеює пальці.
Так ось, в результаті сміливих наукових експериментів кмітливі люди з’ясували, що так само ефективно, як пальці, сік часнику склеює і пластик. У тому числі й карболіт, з якого тоді робилися кришки трамблерів. Трамблер – це електромеханічний комутатор, який відповідає за своєчасну подачу напруги до свічки запалювання. Для того, щоб перетворити зубчик часнику на джерело екологічно чистого клею, достатньо зробити діагональний зріз і дочекатися поки появиться сік. Якщо він закінчився, не обов’язково одразу брати інший зубчик.
Просто можна зробити наступний діагональний зріз. І так до тих пір, поки ви спроможні утримувати його в руках. Далі все просто. Нанесли сік на поверхні, які треба склеїти і стиснули на кілька хвилин до висихання. Тільки для того, щоб видобути клей, потрібен свіжий часник, в якому ще багато соку. Тож виявити в багажнику радянського авто серед інструментів та запасних частин голівку часнику було цілком можливо. Хоча сучасне покоління автолюбителів напевно подумало б, що це засіб проти вампірів.
Був ще один спосіб виправити проблему з кришкою трамблера. Але тільки в тому випадку, якщо вона не розвалилася зовсім. Для цього застосовувався сургуч. Це така субстанція коричневого кольору, що зазвичай мала форму прямокутної палички. Її можна було підпалити, після чого вона починала плавитись і стікати вниз. Зазвичай сургуч використовували для запечатування особливо важливих листів. Втім, зараз його знайти практично неможливо. А ось із часником проблем немає.
До речі, в самій кришці трамблера міг розсипатися і центральний контакт, який являв собою пружний вугільний стрижень. Його можна було замінити на сирий осиновий кілочок! Разом із часником це давало можливість ще й захиститися від нападу тих самих вампірів. Жартуємо!). Здавалося б, сьогодні часник втратив свою потрібність для ремонту автомобілів. Тим паче сучасних. Та ні! Адже ми живемо в ситуації, коли далеко не завжди можна знайти нову пластикову деталь замість пошкодженої.
А якщо вона ще й критично важлива з погляду працездатності автомобіля, то часник вам допоможе. У яких транспортних засобах це працює? Та у всіх. І навіть якщо в салоні машини все покрито шкірою, є пластикові елементи, різні кронштейни для гаджетів, які можна відновити з використанням часникової технології. А якщо у вас нічого не вийде, то нічого страшного. Ви ж таки спробували і гірше точно не буде. А з урахуванням того, що середній вік автомобілів в Україні перевищує 15 років, часниковий клей зберігає актуальність і зараз
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як продовжити час експлуатації двірників та лобового скла взимку