Лайфхаки
0

Чим найкраще обробити болти та гайки при заміні коліс, якщо не силіконовим мастилом

Змащення колісних болтів – тема, навколо якої на просторах інтернету автолюбителями було зламано списів не менше, ніж навколо теми про необхідність прогрівання автомобіля в зимовий час. Хтось каже, що змащувати треба обов’язково. Інші лякають тим, що через змащені болти колеса взагалі відваляться під час їзди. При цьому адепти «школи мастила» ще й між собою сперечаються про те, що можна використовувати для обробки металовиробів, а що категорично не варто. Тож які у нас варіанти?

 

1. Змащувати чи ні?

Мазати чи ні - суперечки точаться донині.

Ситуація зі змащуванням колісних болтів на просторах інтернету приблизно така сама, як із прогріванням автомобіля. З одного боку, у нас є рекомендації та розпорядження виробників, які прямо говорять – змащувати колісні болти не потрібно. Те саме стосується і виробників деяких мастильних матеріалів для автомобілів. Наприклад, виробники антизадирних мастил заявляють про те, що їхні матеріали не можна використовувати для змащування колісних болтів. До цього ж табору приєднуються автомобілісти, які свято вірять у те, що якщо змастити колісні болти, то вони розкрутяться і колесо відвалиться.

З іншого боку, ми маємо табір «бувалих» автомобілістів, які в один голос говорять щось на кшталт: все життя мажу, жодного разу нічого не відвалилося. Зрештою мазати чи ні – кожен вирішує сам на свій страх та ризик. Сперечаються з цього приводу навіть працівники СТО. На захист адептів мастила можна відзначити, що в радянських автомобілях та перших імпортних машинах 1990-х років багато водіїв колісні болти справді змащували.

 

2. Чому дехто вважає, що змащувати необхідно?

Можуть бути проблеми із відкручуванням.

Жодної таємниці тут немає. На колісних металовиробах рано чи пізно з’являється електрохімічна корозія. У якийсь момент розбирати колеса стає дедалі складніше. Дійти може до того, що болт і маточина прикиплять один до одного. Як наслідок, змащення болтів чимось правильним дозволяє захистити себе від подібної проблеми. При цьому важливо підкреслити, що змащувати металовироби здебільшого актуально для тих, хто самостійно займається улюбленою «ластівкою», а не ганяє її на СТО або в сервіс, де туго закручені або прикипівші болти стають головним болем майстрів.

 

3. Якщо змащувати, то чим?

Графітне мастило.

Варіантів мастила кілька. Вони відрізняються ефективністю та ціною. Отже, по-перше, як мастило можуть бути використані негрол і солідол. Це найгірші варіанти з усіх існуючих вже тільки тому, що обидва матеріали заважають нормальному регулюванню затягування болта. По-друге, можна використати літол. З ним справи трохи кращі, але в цілому проблеми ті самі, що і з солідолом. По-третє, у нас є старе-добре графітне мастило. Надійний та якісний варіант, при цьому цілком доступний. Водою не змивається, регулюванню не заважає. У крайньому випадку можна зробити саморобне графітне мастило змішавши графітну стружку і солідол. Є лише одне не маленьке “але”. Самі виробники цього матеріалу не рекомендують використовувати його для колісних болтів. По-четверте, можна використати мідну пасту. Зазвичай вона використовується для обробки гальмівних колодок. З пастою все гаразд, крім одного – ціни.

Непоганий, але дорогий варіант.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як можна надовго захистити крила автомобіля від корозії

Advertisement
Теги: , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню