Лайфхаки
0

Як буксирувати автомобілі на АКПП і не поламати при цьому “автомат”

Перспектива залишитися посеред траси на автомобілі, який з різних причин відмовляється кудись їхати, цілком реальна для будь-якого водія. І якщо в межах міста можна легко і недорого скористатися послугами евакуатора, то на значній відстані від найближчого поселення автовласники найчастіше вдаються до буксирування за допомогою троса і автомобіля, що буксирує. Але що робити, якщо зламаний автомобіль із автоматичною коробкою передач?

 

1. Чи можна буксирувати автомобілі на АКПП?

Які автомобілі з автоматичною трансмісією можна буксирувати, а які – ні?

Поспішаємо порадувати власників машин на АКПП – такі складні агрегати можна буксирувати навіть при вимкненому двигуні, дотримуючись при цьому низки обов’язкових правил буксирування машин на «автоматах».

Перед тим, як почати буксирування, обов’язково прочитайте посібник з експлуатації, який, за неписаними правилами, повинен знаходитися в бардачку вашого авто. Деякі моделі автоматичних коробок передач у непрацюючому стані суворо заборонено піддавати зовнішнім навантаженням, у тому числі, що виникають і при буксируванні.

До таких апаратів належать автомобілі на АКПП із дев’ятьма або десятьма передачами. Відрізняючись особливою складністю конструкції і величезним числом деталей, що труться, такі коробки починають перегріватися практично відразу після початку буксирування і можуть вийти з ладу, не проїхавши і пари кілометрів.

У звичайних класичних коробках-автомат працює система подачі масла під тиском в місця тертя деталей, до яких відносяться латунні втулки, фрикційні блоки і вали. Звичайно, при вимкненому двигуні тиск масла буде відсутній, і зношування деталей при буксируванні, якщо двигун не працює, помітно збільшиться.

 

2. Правила буксирування

Важіль перемикання автоматичної коробки передач

Буксирування автомобіля – це ще складніший і небезпечніший вид пересування транспортних засобів, ніж простий рух справного автомобіля у штатному режимі. Важливим моментом при буксируванні є наявність двох досвідчених водіїв, один з яких буксируватиме несправний автомобіль, а інший – заходитиметься за його кермом.

Для всіх машин встановлені єдині вимоги при буксируванні – поєднаємо їх з правилами буксирування машин на АКПП:

1. Перед початком руху обов’язково потрібно вставити ключ у замок запалювання, інакше обертання керма буде припинено дією стопора.

Кнопка Shift lock release

2. Не забудьте поставити коробку-автомат на нейтральну швидкість. Якщо при вимкненому двигуні увімкнулося блокування важеля, натисніть кнопку Shift, щоб розблокувати ручку куліси і поставити на «нейтраль».

3. Незважаючи на те, що дозволена швидкість буксирування доходить до 50 км/год, якщо це не перекривається дорожніми знаками, слід дотримуватись невисокої швидкості – не більше 20-30 км/год, інакше є ризик передчасно перегріти коробку та збільшити вартість ремонту в рази .

4. Відстань для буксирування автомобілів на АКПП – не більше 10-20 км за один підхід. Після кожного з них необхідно давати автомобілю відстоятися, щоб елементи коробки встигли охолонути.

Відстань для буксирування машини на «автоматі» не повинна перевищувати 50 км

5. Максимальна відстань, на яку можна перемістити автомобіль з АКПП без заподіяння їй критичної шкоди – 50 км. Після цього кілометражу, як запевняють виробники, масло, що залишилося у валах, остаточно виллється в піддон і перестане змащувати елементи коробки.

Зазначимо, що якщо двигун запускається, можна буксирувати автомобіль на будь-яких швидкостях і будь-які відстані, але тільки на нейтральній швидкості.

Буксирування на жорсткій зчіпці

Якщо ні, і буксирування звичайним способом для вашої коробки заборонено, то для передньопривідних автомобілів можна використовувати жорстку зчіпку, який можна орендувати за символічну суму.

На задньопривідних і повнопривідних автомобілях є можливість зняти карданні вали, в результаті чого зчеплення двигуна з колесами повністю пропаде, і можна буде відбуксувати автомобіль на найближчу СТО на скільки завгодно кілометрів звичайним способом, за допомогою троса без ризику пошкодити що-небудь у коробці.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чи потрібно переводити АКПП в режими “Р” або “N”, коли стоїш на світлофорі

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню