Підвіска автомобіля не тільки забезпечує комфорт їзди, але й гарантує безпеку самого автомобіля, а також усіх тих, хто в ньому знаходиться. За останні десятиліття підвіски легкових авто стали набагато складнішими. Однак такий стан справ зовсім не означає, що даний елемент конструкції машини не ламається. І насамперед поломки відбуваються при неправильну експлуатацію транспортного засобу. Тож які ж помилки та обставини прискорюють наближення неминучого – поїздки на СТО на евакуаторі?
1. Агресивне середовище
Хтось скаже, що головний ворог автомобіля – це неакуратний, недбалий та безвідповідальний власник. І це справді так. Щоправда, таких водіїв небагато, тому першим і головним ворогом майже будь-якого вузла чи деталі таки є агресивне зовнішнє середовище. У випадку з підвіскою найуразливішою частиною конструкції є всілякі різьбові з’єднання, тому що вони мають звичай починати іржавіти набагато раніше від усіх інших частин автомобіля.
Тому для того, щоб простий ремонт не обернувся «шаманськими танцями» з обрізанням та викручуванням зірваних металовиробів, слід займатися профілактикою – обробляти з’єднання захисними засобами. Не менш важливо стежити за станом пильовиків та своєчасно змінювати гумові деталі. Економити на них точно не варто, тому що вони, по суті, єдина перешкода на шляху пилу, бруду та води до підшипників, пневмобалонних, шарових з’єднань.
2. Втома матеріалу
Всі матеріали в конструкції автомобіля схильні до зносу. Не важливо, про що йдеться: гума, метал, пластик – опиняючись під навантаженням в агресивному середовищі, псується абсолютно все. Коли мова заходить про знос стосовно підвіски, насамперед згадують про сайлент-блоки. Найчастіше гума спочатку починає розтріскуватися, а потім взагалі рватися. Все те саме стосується втулок стабілізаторів. І можна було б просто змиритися з цим явищем, якби не одне вкрай важливе «але». Річ в тому, що ресурс сайлент-блоків та втулок безпосередньо залежить від якості та правильності їх встановлення.
3. Надмірне навантаження
Від рівня навантаження на конструкцію залежить ресурс абсолютної більшості елементів підвіски. Тому, які дороги вибирає автомобіліст, наскільки він навантажує (або зовсім перевантажує) свою «ластівку», а також у якій манері звик керувати транспортним засобом безпосередньо, залежить тривалість життя підвіски до ремонту. Тут важливо усвідомити головне: будь-яке граничне навантаження на конструкцію підвіски винятково шкідливе. До граничних навантажень відносяться, зокрема, їзда по ямах і удари до бордюрів. Сюди ж варто віднести їзду на підвісці, де вже несправні якісь деталі.
4. Якість запчастин
Експлуатація автомобіля – задоволення не з дешевих. Відразу після покупки машини так може не здатися, проте варто дожити до першого капітального ремонту, як більшість із водіїв тільки і встигає по черзі хапатися то за гаманець, то за голову. На запчастинах для машини загалом краще не економити. І насамперед не варто економити на деталях для вузлів, які постійно працюють в агресивному середовищі під підвищеним навантаженням. Підвіска якраз є одним із таких. Тому слід завжди пам’ятати приказку про скупого, який платить двічі. Користуйтеся послугами лише перевірених майстрів та завжди перевіряйте якість вибраних виробів для заміни. Пам’ятайте: низькоякісна запчастина не тільки швидше ламається сама, але й прискорює зношування всієї іншої конструкції.
Зрозуміло, завжди є винятки і далеко не завжди є можливість укомплектовувати машину за принципом «преміум». І тут доцільно дізнатися виробника запчастин. Нерідко буває так, що «сервісні» деталі робить теж виробник, який випускає і досить доступні вироби. З високою часткою ймовірності це одні й ті самі запчастини. У всякому разі, якщо крім компанії-виробника вони ще й мають місце випуску спільне. Благо, дізнатися і те, й інше найчастіше не дуже складно.
5. Розвал-сходження
Зрештою, останнє за списком, але аж ніяк не останнє за значенням – це розвал-сходження автомобіля. Ще одна з тих речей, яка здатна занапастити цілий вузол у найкоротші терміни. Від кутів установки коліс залежить багато чого: поведінка машини на дорозі, швидкість зношування гуми, ефективність витрати палива і врешті швидкість зношування підвіски. А тому абсолютно не зайвим періодично перевіряти його у кваліфікованого автомеханіка.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому досвідчені автомобілісти відмовляються від бризковиків